Universitat de Girona

Domus Ludens, un projecte sobre la promoció del dret al joc de joves en acolliment residencial

El projecte està finançat pel programa Erasmus + de la Comissió Europea i pretén millorar el benestar subjectiu i les competències personals de joves tutelats en acolliment residencial per mitjà dels jocs de taula.

La Universitat de Girona (UdG) participa en el projecte Domus Ludens - La casa que juga, una iniciativa finançada pel programa Erasmus+ de la Comissió Europea que pretén promocionar el dret al joc de joves en acolliment residencial. Mitjançant jocs de taula, el projecte treballa per millorar el benestar subjectiu i les competències personals de joves tutelats en acolliment residencial.

La responsable de la recerca és investigadora del Departament de Psicologia i del grup de recerca Liberi de la UdG Carme Montserrat, i també en formen part els investigadors del mateix grup Edgar Iglesias, Coral Gallardo i Rosa Sitjes. El projecte es va iniciar a principis de 2021 amb la intenció d’assolir tres objectius específics: capacitar i formar educadors i educadores de serveis d’acolliment residencial com a agents lúdics; implementar el dret a jugar als serveis d’acolliment residencial a través d’una programació lúdica específica basada en jocs de taula; i avaluar l’impacte de la figura de l’agent lúdic i la programació lúdica en el benestar subjectiu i l’adquisició d’habilitats de joves en acolliment residencial.

En el projecte hi participen cinc socis de tres països europeus diferents, amb perfils que es complementen. D’una banda, hi ha tres proveïdors de serveis d’atenció a joves tutelats (Fundació Resilis - Espanya, S&S gem. Gesellschaft für Soziales mbH – Alemanya, i Fundacja Samodzielni Robinsonowie – Polònia). D’altra banda, s’hi compta la cooperativa La Juganera, experts en jocs de taula. I, finalment, l’equip de recerca Liberi de la UdG.

El grup de recerca Liberi s’encarregarà d’avaluar l’experiència pilot que té lloc actualment i, properament, es faran públics els primers resultats del projecte.

Web del projecte: https://www.domusludens-project.com