Universitat de Girona

El concurs de divulgació de la Crue #HiloTesis premia un fil de Twitter d'una doctoranda de la UdG

Maialen Beltran Arreche ha guanyat el premi de la categoria Discapacitat i inclusió per un fil sobre les dones amb discapacitat intel·lectual i les seves relacions afectives i sexuals. És la segona edició del concurs impulsat per Crue Universidades Españolas.

Crue Universidades Españolas ha anunciat aquest divendres, a través del seu compte de Twitter, el veredicte del jurat de la segona edició del concurs de divulgació científica «Tu Tesis Doctoral en un Hilo de Twitter: #HiloTesis». L’estudiant de doctorat de la Universitat de Girona (UdG) Maialen Beltran Arreche ha estat una de les quatre persones premiades en aquest concurs.

Concretament, la doctoranda de la UdG ha rebut el premi de la categoria Discapacitat i inclusió per un fil sobre les dones amb discapacitat intel·lectual i les seves relacions afectives i sexuals. La resta de premiats s’han repartit en la categoria general. El primer premi ha estat per Lara Sanoguera Miralles, de la Universitat de Valladolid, por la seva recerca sobre com les cèl·lules esborren informació innecessària, la tallen i enganxen per tenir un manual d’instruccions lògic i poder acabar, por exemple, amb les mutacions genètiques que causen el càncer de mama hereditari.

El segon fil guardonat és de Daniel Pattier Bocos, de la Universitat Complutense de Madrid, que investiga la proliferació de canals educatius a YouTube, arran de la pandèmia, i la bretxa de gènere que existeix entre els coneguts com a «edutubers». També en aquesta categoria general el jurat ha reconegut el treball d’Elena Cristina Rodríguez Garlito sobre com detectar les plantes invasores dels rius per mitja d’imatges de satèl·lit i la intel·ligència artificial.

Aquest concurs és una iniciativa de la Crue, en col·laboració amb la Red de Divulgación y Cultura Científica (RedDivulga) de la comissió sectorial Crue- I+D+i, amb l’objectiu de promoure el desenvolupament de les habilitats de comunicació i divulgació científica dels investigadors i investigadores de les universitats espanyoles. L’etiqueta #HiloTesis ha generat més de 7.500 tuits i 20 milions d’impressions. Entre el 19 i el 30 de abril, 317 participants de 47 universitats han publicat fils de 20 tuits, com a màxim, en aquesta xarxa social.