Universitat de Girona

Els joves donen més credibilitat als ‘influencers’ que a les evidències científiques

La investigadora del Departament de Psicologia de la UdG Sara Malo ha participat en aquest informe de la Fundación Triptolemos.

La Fundación Triptolemos ha fet públic un informe que analitza el comportament alimentari dels adolescents d’acord amb la influència les xarxes socials. La investigadora del Departament de Psicologia de la Universitat de Girona (UdG) Sara Malo ha participat en aquest estudi al costat de professionals d’altres universitats com la Universitat del País Basc, la Universitat de Granada, la Universitat Oberta de Catalunya o la Universitat Politècnica de Catalunya, entre d’altres.

Els resultats de l'estudi mostren que com més jove és l'audiència més elevat és el seguiment d'influencers; i que no totes les xarxes socials s'utilitzen de la mateixa manera i amb la mateixa intensitat. També s’ha observat que els adolescents estan més disposats a compartir publicacions que promocionen l'alimentació no saludable a les xarxes. Això converteix els famosos reptes i concursos a les xarxes en un joc perillós.

L’estudi posa de manifest la manca de coneixements sobre alimentació i la nutrició. Aquesta formació seria necessària com a “eina per reforçar la consciència crítica davant de missatges confusos i, a vegades, contradictoris sobre una dieta saludable”. Aquest fet pren més rellevància si es té en compte que la xifra de població adulta que pateix obesitat a Espanya no para d'augmentar. Els investigadors afirmen que, si no es canvia la tendència, l’any 2093 la majoria de població adulta de la UE tindrà obesitat.

Els autors de l’estudi apunten la necessitat d'una regulació de la publicitat a les xarxes socials i afirmen que cal invertir més esforços en la formació dels joves en alimentació i nutrició ja que, aquests, tenen una doble condició de consumidors i productors de contingut.

La Fundación Triptolemos, que aquest any celebra el 20è aniversari, manté el repte de divulgar el coneixement del sistema alimentari amb una visió global, en què una alimentació adequada, sana i sostenible és fonamental per als adolescents.