Universitat de Girona

Tres dones refugiades narren els crims d'honor dels quals han estat víctimes

Els testimonis han aplegat un centenar de persones al Centre Cultural La Mercè de Girona, en el marc de les Tertúlies Socials organitzades per la Càtedra de Responsabilitat Social i Sostenibilitat de la UdG i l'entitat Valentes i Acompanyades.

La Càtedra de Responsabilitat Social i Sostenibilitat de la Universitat de Girona (UdG) i l'entitat Valentes i Acompanyades han acollit dins el marc de les Tertúlies Socials tres dones refugiades que han narrat els crims d'honor dels que han estat víctimes.

L'acte va tenir lloc dijous 12 de maig a la sala polivalent, del Centre Cultural La Mercè (Girona). Els assistents van tenir l'oportunitat de conèixer la realitat de demandants d’asil víctimes de l’horror de la violència masclista, dels matrimonis forçats, de la persecució per orientació sexual i de l’amenaça d’un crim d’honor en contextos de patriarcat islàmic.

En la tertúlia, anomenada "Tres dones que han salvat la vida", es va poder escoltar el testimoni de tres dones víctimes i refugiades de crims d'honor: Ebtesam Abdullah, Amal Hussein (nascudes al Iemen i educades a l’Aràbia Saudita) i Ouloum Ramdan (Mauritània), acompanyades per la feminista sahrauí Nasara Iahdih Said.

Nasara va fer d'intèrpret de les tres noies i també va donar resposta a les preguntes que el públic els va formular al final de la xerrada. També es va comptar amb la participació de Maria Rosa Terradellas i Amèlia Barbero com a presentadores de l'acte; la directora de Ràdio Girona, Carme Martínez, com a conductora de la tertúlia; i Natàlia Massé i Laura Llobet, les quals van explicar el funcionament legal del procés d'acollida de dones refugiades.

Un centenar de persones van assistir a l'acte que va concloure amb un pica-pica on es van poder compartir opinions, neguits i reflexions per part dels assistents.