Universitat de Girona

Daniel Innerarity obrirà el cicle de seminaris de l’Observatori d’Ètica en IA el 17 de maig

El cicle posarà sobre la taula el paper de la intel·ligència artificial i la presa de decisions ètiques, i finalitzarà al novembre. Les conferències tindran lloc en línia, a través del canal institucional de YouTube de la UdG, i estaran protagonitzades per veu expertes com Carlos Castillo i Wanda Muñoz.

La Càtedra Observatori d’Ètica en Intel·ligència Artificial de la Universitat de Girona (UdG) iniciarà un nou cicle de seminaris el dia 17 de maig amb la conferència “¿Deben temer las democracias a la inteligencia artificial?” del catedràtic de Filosofia Política, Daniel Innerarity. L’investigador de la Universidad del País Vasco i titular de la Càtedra Intel·ligència Artificial i Democràcia de l’Institut Europeu de Florència serà el primer de set conferències que tindran lloc en línia, a través del canal institucional de YouTube de la UdG.

La intel·ligència artificial juga un paper cada cop més important en la presa de decisions i això planteja una pregunta clau: la IA ens treu poder de decisió la IA o, tot al contrari, el reforça? El nou cicle de seminaris de l’OEIAC procurarà aportar respostes des de diferents disciplines sobre les principals consideracions ètiques en relació amb l’ús de la intel·ligència artificial en organitzacions públiques i privades.

Veus expertes que treballen fer per una IA centrada en les persones i compatible amb les normes socials i culturals oferiran el seu testimoni en diferents conferències que s’allargaran fins el mes de novembre. Les conferències es podran seguir en directe de manera gratuïta i oferiran la possibilitat que el públic pugui fer intervencions.

A més de Daniel Innerarity, també participarà al cicle el responsable del grup de recerca en Web Science i Social Computing de la Universitat Pompeu Fabra, Carlos Castillo, (14 de juny); les investigadores de la Universitat de Cambridge Alexa Hagerty i Louise Hickman (19 de juliol); la directora de l’Observatorio Nacional de Tecnología y Sociedad (ONTSI), Lucía Velasco, (13 de setembre); l’experta en inclusió, assistència a víctimes i desarmament humanitari de la UNESCO, Wanda Muñoz, (27 de setembre); la directora de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, Itziar de Lecuona, (11 d’octubre); i la Investigadora postdoctoral a la Universitat King's College London Ana Valdivia (25 de novembre).