Universitat de Girona

El Govern nomena Assumpció Vila i Simon presidenta del Consell Social de la UdG

Assumpció Vila inicia el mandat amb la voluntat decidida “d’impulsar la implicació amb el teixit productiu empresarial, socioeconòmic i cultural” i “amb el compromís de traslladar les inquietuds de la Universitat cap a la societat”.

El Govern ha nomenat Assumpció Vila i Simon presidenta del Consell Social de la Universitat de Girona (UdG). Nascuda a Sarrià de Ter el 1957, Vila és llicenciada en Ciències Econòmiques i màster en Direcció d’Empreses. També és administradora i directora financera de l’empresa LC Paper 1881, amb seu a Beuda. Entre 2003 i 2007 va ser regidora de Cultura i Promoció Econòmica a l’Ajuntament de Sarrià de Ter i, des de 1994, coordina la revista Parlem de Sarrià.

Assumpció Vila i Simon, nomenada per acord de Govern de 19 d’abril (DOGC núm. 8651 de 21 d’abril de 2022), prendrà possessió del càrrec en un acte institucional que comptarà amb la presència del rector de la UdG, Quim Salvi, i que serà presidit per Gemma Geis, consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya. Aquest acte tindrà lloc el dijous 5 de maig a les 7 de la tarda, a la Sala de Graus Pep Nadal de la UdG (edifici Sant Domènec, Pl. Ferrater Mora, 1 de Girona).

La Llei d’universitats de Catalunya disposa que cadascuna de les universitats públiques amb seu a Catalunya té un Consell Social compost per quinze membres, entre els quals nou persones representatives de la societat catalana. Així mateix, la llei estableix que els presidents o presidentes d’aquest òrgan universitari, són nomenats per acord del Govern de la Generalitat a proposta de la persona titular del departament competent en matèria d’universitats. El mandat és de quatre anys i és renovable per un únic període de la mateixa durada.

El Consell Social és l’òrgan que promou la participació de la societat en la Universitat. En formen part membres de la Universitat i ciutadans provinents de diferents àmbits socials, econòmics, empresarials i culturals. El Consell Social supervisa totes les activitats de caràcter econòmic de la Universitat i el rendiment dels serveis.

Assumpció Vila pren el relleu de Rosa Núria Aleixandre, que ha exercit aquest càrrec des d’abril de 2013, i  inicia el mandat amb la voluntat decidida “d’impulsar la implicació amb el teixit productiu empresarial, socioeconòmic i cultural” i “amb el compromís de traslladar les inquietuds de la Universitat cap a la societat”.