Universitat de Girona

Estudiants de secundària s’endinsaran en la recerca científica als campus d’estiu de la UdG

Un centenar de nois i noies podran participar en la 12a edició del Campus PreBAT o en la 15a edició del Jove Campus de Recerca. La inscripció ja és oberta i el termini per fer la sol·licitud de participació finalitzarà el dia 22 d’abril.

La Universitat de Girona (UdG) ha convocat una nova edició dels seus campus d’estiu dirigits a estudiants de secundària i batxillerat que tinguin interès per endinsar-se al món de la recerca. Un centenar de nois i noies podran participar en el Campus PreBAT o en el Jove Campus de Recerca per descobrir el vessant científic de la institució.

El Campus PreBAT, que tindrà lloc del 27 de juny a l’1 de juliol, està obert a estudiants que han finalitzat 4t d’ESO. La iniciativa té la finalitat de despertar vocacions científiques a través d’activitats pràctiques relacionades amb els diferents àmbits de coneixement de la UdG. El campus ofereix als 60 participants una estada de quatre dies repartits entre els tres campus –Barri Vell, Centre i Montilivi– i el Parc Científic i Tecnològic per descobrir la recerca que s’hi desenvolupa. El programa del campus inclou xerrades, tallers, així com visites als laboratoris de les facultats i centres de recerca.

El Jove Campus de Recerca, del 4 a l’1 de juliol, està pensat per a persones que hagin finalitzat 1r de Batxillerat i ofereix 40 places. El Jove Campus de Recerca és una iniciativa de la Universitat de Girona que pretén despertar la curiositat científica dels joves que estan a les portes de convertir-se en universitaris. En aquest sentit, l’estada els proposa activitats i tallers per descobrir la recerca multidisciplinària de la institució i posa al seu abast eines i recursos que els permetin introduir-se en el món de la recerca i els facilitin, un cop conclòs el campus, avançar amb solidesa en el seu treball de recerca. Els participants s’introduiran en el món de la recerca de la mà d’investigadors de prestigi de la UdG, descobriran laboratoris i tallers, faran itineraris i visites científiques.

Aquestes iniciatives de la Universitat de Girona estan destinades a enfortir les relacions de la institució amb l'ensenyament no universitari i aconseguir retenir el talent preuniversitari. Els estudiants interessats en participar-hi s’hi podran inscriure fins al 22 d’abril.