Universitat de Girona

La UdG aconsegueix un 11,4% dels Doctorats industrials de Catalunya

Des que es va posar en marxa aquesta iniciativa l’any 2012, la participació de la Universitat de Girona en el Pla De Doctorats Industrials avança amb un total de 54 projectes atorgats, 38 investigadors propis dirigint tesis, 22 grups de recerca involucrats i 13 tesis doctorals llegides.

El Pla de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya atorga, en convocatòries anuals des de 2012, ajuts a projectes de recerca que es desenvolupin en el marc estratègic d’una empresa o entitat de l’entorn empresarial i, alhora, en el si d’un grup de recerca. En aquests projectes el doctorand o doctoranda ha de dur a terme la seva formació investigadora, amb l’objectiu de fer una tesi doctoral en qualsevol àmbit de coneixement i qualsevol sector.

Des que es va posar en marxa aquesta iniciativa l’any 2012, la participació de la Universitat de Girona (UdG) en el Pla De Doctorats Industrials avança amb un total de 54 projectes atorgats (7% del total), 38 investigadors propis dirigint tesis, 22 grups de recerca involucrats i 13 tesis doctorals llegides. La xifra rècord arriba en la convocatòria de 2021, amb 13 projectes atorgats (un 11,4% del total). Els àmbits dels projectes han sigut principalment de les ciències de la salut i biomèdiques (30,7% del total de projectes), ciències socials arts i humanitats (30,7%) i ciències i tecnologies químiques (15,4%). Aquests projectes han implicat la signatura de convenis amb 4 grans empreses, 3 pimes, 1 start up, 3 Fundacions privades i l’Institut Català de la Salut (ICS). El 54% dels doctorands han estat dones i el 46% homes. Tots els doctorands i doctorandes han sigut de l'estat espanyol excepte una persona provinent de Colòmbia.

Recentment s’ha publicat al DOGC la nova convocatòria de doctorats industrials per al 2022 (DOGC núm. 8615 de 28/02/2022), dotada amb un pressupost total de 5,8 milions d’euros (1,5 milions d’euros més que l’edició anterior), que permetrà finançar més projectes i donar resposta a la creixent demanda que rep aquest Pla. Així doncs ja està obert el termini de presentació de propostes de projectes de doctorat industrial per a la seva publicació al web del programa, tràmit previ abans de sol·licitar formalment l’ajut. El calendari de sol·licituds d’ajuts per al 2022 és el següent:

• Primera resolució parcial: fins al 14 d’abril.
  • Segona resolució parcial: des del 15 d’abril i fins al 9 de juny.
  • Tercera resolució parcial: des del 10 de juny fins al 6 d’octubre.
  • Quarta i darrera resolució: des del 7 d’octubre fins al 9 de desembre.

Podeu consultar el detall del Pla en aquest enllaç: http://doctoratsindustrials.gencat.cat