Universitat de Girona

Comunicat de rebuig a l'agressió militar que pateix Ucraïna

La Universitat de Girona expressa el suport i la solidaritat amb la Universitat Borís Grintxenko de Kíiv.

La Universitat de Girona (UdG) i la seva comunitat universitària volen mostrar la seva solidaritat i el seu suport a la Universitat Borís Grintxenko de Kíiv (Ucraïna). Des de fa anys ambdós centres han mantingut —i volen continuar mantenint— una estreta col·laboració acadèmica i, com a resultat d’aquesta tasca, han desenvolupat múltiples activitats, entre les quals destaquen la creació de dobles titulacions i els intercanvis de professorat i estudiantat, així com projectes conjunts de recerca.

Arran d’aquest marc de col·laboració, una professora del Departament de Relacions Públiques i Comunicació de la Universitat Borís Grintxenko va fer una estada a la UdG. Gràcies a aquest contacte la UdG té un canal d’informació de primera mà sobre la situació de patiment, destrucció i violència que s’està vivint a Kíiv i a tot Ucraïna a causa de l’agressió injustificable de l’exèrcit rus.

Esperonada per aquest testimoni, la Universitat de Girona expressa una vegada més el seu rebuig a l’agressió militar que pateix el poble d’Ucraïna i manifesta la necessitat de coordinar tots els esforços per impulsar un alto al foc i posar fi a les hostilitats, com a punt de partida d’un procés de pau i reconstrucció. Així mateix, la UdG fa una crida perquè es preservi la vida i es protegeixin els centres educatius i culturals, que representen els baluards del diàleg i la tolerància, avui més necessaris que mai.

Des del sentiment més sincer d’empatia per tot el poble ucraïnès, convido la comunitat universitària a col·laborar en la mesura de les possibilitats de cadascú en les iniciatives que se’ns van proposant des de les institucions i de la societat civil perquè la situació es reverteixi i Ucraïna recuperi la normalitat.