Universitat de Girona

"Maria Àngels Anglada a Barcelona", nova publicació de la Càtedra de Patrimoni Literari

S'ha publicat "Maria Àngels Anglada a Barcelona", que constitueix el volum 24è de la col·lecció "Itineraris literaris autoguiats" de la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent.

L'itinerari literari Maria Àngels Anglada a Barcelona, número 24 de la col·lecció "itineraris literaris autoguiats" de la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent ja es troba disponible a les llibreries. El volum ha anat a cura de la filòloga Maria Nunes, que s'ha ocupat de la introducció, el guió i la selecció de textos. El recorregut de l'itinerari està format per 21 punts que transcorren diversos indrets de la ciutat de Barcelona vinculats amb l'autora.

Els textos de Maria Àngels Anglada inclosos a l'itinerari són d'una gran diversitat formal: hi trobem poemes, fragments de novel·les, articles, cartes, discursos, etc. D'aquesta manera, l'itinerari Maria Àngels Anglada a Barcelona constitueix una mostra molt representativa dels diversos gèneres i estils literaris que va conrear l'autora. Al llarg de l'itinerari també es fa referència a diversos aspectes rellevants de la trajectòria literària i humana de l'autora: el compromís cívic, la reivindicació femenina, la lectura del llegat literari català, la tradició greco-llatina, la passió per la mediterrània... Per tant, la combinació d'aspectes biogràfics amb el procés d'escriptura de l'autora i alguns dels esdeveniments més destacats de la seva trajectòria, es troben a Maria Àngels Anglada a Barcelona perfectament equilibrats, de manera que l'itinerari literari ofereix al públic una visió renovada de Maria Àngels Anglada, de la seva obra i de la seva vinculació amb la ciutat de Barcelona.

La publicació ha comptat amb el suport de la Institució de les Lletres Catalanes (Departament de Cultura / Generalitat de Catalunya).