Universitat de Girona

L'investigador Sergi Sabater guanya el Premi a la Trajectòria de l'Associació Ibèrica de Limnologia

L'Associació Ibèrica de Limnologia ha reconegut l'investigador del grup de recerca en Ecologia Aquàtica Continental (GRECO) de la Universitat de Girona Sergi Sabater Cortés amb el Premi a la Trajectòria en Limnologia. Sabater també forma part de l'Institut d'Ecologia Aquàtica i és director de l'Institut Català de Recerca de l'Aigua. La distinció té en compte els èxits assolits no només en la recerca sinó també en la docència, la divulgació i la transferència.

Nascut el 1958, el Dr. Sergi Sabater Cortés és professor des del 2003 de la Universitat de Girona, Doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona, ​​i deixeble de l'eminent professor Ramón Margalef, que va ser el seu mestre i iniciador en el món de la Limnologia.

La seva dilatada experiència en Limnologia el fa mereixedor del Premi a la Trajectòria que atorga l'Associació Ibèrica en Limnologia en opinió dels proposants, ja que se citen a SCOPUS 300 publicacions acreditades relacionades amb el medi aquàtic, de les quals 26 han rebut més de cent cites altres treballs. Això li suposa un índex H de 66, probablement el més alt de la península ibèrica al camp de la Limnologia, aconseguint un total de 12.360 cites en totes les seves publicacions. El camp majoritari en els darrers anys ha estat dedicat als microcontaminants com a línia emergent, sense abandonar les seves línies clàssiques del fitoplàncton i les comunitats algals i en tercer lloc els macroinvertebrats i la seva relació amb el control biològic i els índexs biòtics fluvials.

Sabater va ser President de l'Associació Ibèrica de Limnologia entre 2002 i 2010. És representant per l'AIL a l'European Federation for Freshwater Sciences i va ser President del comitè organitzador del Symposium for European Freshwater Sciences el 2011, així com membre del comitè organitzador d'altres Congressos de Limnologia internacionals.

És membre del comitè editorial de prestigioses publicacions a Limnologia, des de l'editada per l'AIL Limnetica, fins a la publicada per Elsevier anomenada Science of Total Environment en la qual és Editor Associat en matèries com l'ecologia fluvial, l'ecotoxicologia, ecologia dels biofilms i la conservació fluvial.

De la seva àmplia producció, destaca l'autoria el 2009 del llibre “Conceptes i tècniques en ecologia fluvial” on es va fer un compendi de les tècniques en ecologia fluvial abastant des de la teoria de la importància del riu com un continu, fins al tractament estadístic dels dades obtingudes.