Universitat de Girona

El projecte de recerca E-LAND, finalista dels premis enerTIC Awards 2021

El projecte E-LAND és un dels tres projectes finalistes en la categoria “Smart Energy” de la IX Edició dels enerTIC Awards 2021. Els guardons premien la innovació i tecnologia per la eficiència energètica en l’era digital i estan organitzats per enerTIC.org, una plataforma per millorar l’eficiència energètica i la sostenibilitat.

El projecte de recerca E-LAND (Sistema de gestió d’entorns energètics multi-vector en illes d’energia) ha quedat finalista en els premis enerTIC Awards 2021, que reconeixen projectes tecnològics innovadors compromesos amb l’eficiència energètica i la sostenibilitat. La cerimònia de lliurament de premis ha tingut lloc el 2 de desembre, a la seu de la Secretaria de l’Estat de Digitalització e Intel·ligència Artificial a Madrid.

E-LAND és un projecte coordinat pel grup de recerca eXiT de la Universitat de Girona (UdG) amb el centre d’innovació Smart Innovation Norway. L’objectiu de la recerca és millorar la gestió energètica de les zones aïllades d’Europa i està finançat per la Comissió Europea. El projecte està format per un consorci de dotze socis de Noruega, Finlàndia, Alemanya, Romania, Suïssa, Espanya i Grècia.

Els premis estan organitzats per enerTIC.org, una plataforma per millorar l’eficiència energètica i la sostenibilitat. A la cerimònia, han assistit els diferents representants dels projectes i directius finalistes de les categories premiades. En el cas de la categoria “Smart Energy”, el projecte E-LAND ha quedat finalista conjuntament amb les candidatures presentades pel Grupo Neoelectra i Lupa Supermercados. Aquest darrer projecte ha estat el guanyador de la categoria “Smart Energy” i, també, el millor projecte enerTIC.

E-LAND
Des de l'inici del projecte l'any 2019, s’han desenvolupat un conjunt d’eines per a la integració de comunitats energètiques, incloent models de negoci i un conjunt d'aplicacions tecnològiques. El grup eXiT ha desenvolupat serveis de preprocessament, previsió i optimització en un context multivectorial energètic.

Actualment, el projecte està a les portes d'iniciar les proves pilot, que es durant a terme durant l’any 2022 en tres localitzacions diferents: el parc tecnològic WALQA, a Osca; el port de Borg, a Noruega; i al campus de la Universitat Valahia de Târgovişte, a Romania.