Universitat de Girona

Quim Salvi és reelegit rector de la Universitat de Girona

La candidatura #innovaUdG ha rebut un suport del 63,58 % dels vots emesos. Les eleccions s’han dut a terme amb el sistema de vot electrònic i han tingut una participació del 12,5 %.

El catedràtic d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors Quim Salvi ha guanyat de nou les eleccions a rector de la Universitat de Girona (UdG), en les quals es presentava com a únic candidat. Les eleccions han tingut lloc durant el dia d’avui, mitjançant el sistema de vot electrònic. Quim Salvi prendrà possessió del càrrec després que el govern de la Generalitat de Catalunya el nomeni i es publiqui al diari oficial.

Un total de 14.660 persones han estat convocades a les urnes. S’han emès 1.833 vots i el resultat ha estat d’un 63,58 % de vots a favor i un 36,47 % de vots en blanc. La participació global de la comunitat universitària en aquestes eleccions ha estat d’un 12,5 %. Aquesta dada representa 23  punts per sota de les eleccions de 2017, en què hi havia dos candidats a rector i les eleccions es van durar dos dies.

Per sectors, han votat un 77,4 % dels professors doctors amb vinculació permanent (98,81 % el 2017), un 19,8% del personal docent no permanent (51,75 % el 2017),  un 6,3 % de l’estudiantat (29,09% el 2017),  i un 66,2 % del personal d’administració i serveis (89,46% el 2017).

Aquestes noves eleccions al rectorat de la UdG coincideixen amb la celebració dels 30 anys de la institució, una commemoració que s’iniciarà amb un acte el dia 12 de desembre i que s’allargarà durant el 2023.

Quim Salvi és el cinquè rector que ha tingut la UdG des de la seva fundació i revalida el càrrec amb un increment del suport que va rebre el 2017 (57,19%). El primer rector va ser Josep Maria Nadal (1992-2002), seguit de Joan Batlle (2002-2005), Anna M. Geli (2005-2013) i Sergi Bonet (2013-2017).

En aquest enllaç podeu recuperar l’acte de proclamació del rector electe  que ha tingut lloc a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres / Facultat de Turisme: https://www.youtube.com/watch?v=tBzhpceWrgg.