Universitat de Girona

Els premis “Meninas 2021” reconeixen Patricia Melgar pel compromís contra de la violència de gènere

La Delegació del Govern a Catalunya lliura anualment aquests guardons per distingir persones i organitzacions implicades en la lluita contra la violència contra les dones. Patricia Melgar Alcantud és doctora en Pedagogia, investigadora i professora de la Facultat de Psicologia i Educació de la UdG.

La doctora en Pedagogia, investigadora i professora de la Facultat de Psicologia i Educació de la Universitat de Girona (UdG) Patricia Melgar Alcantud ha rebut un premi ‘Meninas 2021’ aquest dimarts, 23 de novembre, al Centre Nacional de Condicions del Treball, a Barcelona. La Delegació del Govern a Catalunya lliura anualment aquests guardons per reconèixer persones o organitzacions compromeses amb l’eliminació de la violència de gènere així com a institucions que han incorporat estratègies i projectes per combatre la violència contra les dones.

A les portes de la commemoració del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra la violència de gènere, Patricia Melgar Alcantud ha rebut la distinció de mans del subdelegat del Govern a Girona, Albert Bramon. El guardó consisteix en una escultura de forja, que elaboren internes de centres penitenciaris i que reprodueixen una ‘menina’ de Velázquez.

Més reconeixements
A més de Patricia Melgar Alcantud, s’han lliurat cinc distincions més: per l’Associació d’Homes per la Igualtat de Gènere (AHIGE); per la Fiscal Delegada d’Estrangeria de la Fiscalia Provincial de Barcelona, María Pilar Izaguerri García; a l’Oficina de documentació d’estrangers de la Comissaria Provincial de Tarragona Policia Nacional; i a la Companyia teatral “Les Cícliques” de Lleida.