Universitat de Girona

Agents d'innovació del territori gironí aporten propostes per la creació d'InnovaGirona

Agents clau del sistema d’innovació del territori gironí s'han reunit per definir la proposta de valor d'InnovaGirona, una plataforma d’innovació oberta promoguda per la Universitat de Girona. La trobada ha tingut lloc aquest 8 d'octubre al Parc Científic i Tecnològic.

InnovaGirona, la plataforma d’innovació oberta de la demarcació de Girona, serà un espai participatiu i d’innovació oberta en el qual els agents del territori podran col·laborar per donar respostes i propostes de solució als reptes d’innovació del nostre entorn. La plataforma es posarà en marxa el proper mes de novembre amb l'objectiu de generar i promoure noves formes de col·laboració dels anomenats agents de la quàdruple hélix (administració pública, agents de recerca i innovació, empreses i societat civil) per donar respostes innovadores i més efectives als reptes que tenim com a societat. La plataforma afavorirà la relació entre aquests agents a partir de l’intercanvi d’idees i de coneixement, el desplegament de projectes col·laboratius i la difusió d’activitats, esdeveniments o projectes rellevants.

El Parc Científic i Tecnològic ha acollit, el 8 d'octubre, una jornada amb una trentena d’agents clau de la quàdruple hèlix de la demarcació de Girona: entitats públiques i privades, representants de les entitats estratègiques del territori, personal investigador de la Universitat i l’equip tècnic dels Campus Sectorials. Durant les quatre hores de la trobada s'ha definit la informació de valor per crear la plataforma.

Conclusions
A través de diverses dinàmiques de cocreació, s'han determinat els objectius clau de la plataforma i les necessitats de cada tipologia d’usuari. S'han utilitzat metodologies centrades en l’usuari com el Design Thinking amb la finalitat d’adaptar InnovaGirona a la realitat del territori.

Portar a terme una dinàmica basada en la cocreació permet que els usuaris de la plataforma participin en la seva creació. També permet afavorir la detecció de necessitats reals de les entitats participants, aprofitar el potencial innovador dels agents interessats, enfortir el vincle amb els agents interessats, generant un espai de comunicació directe, i definir la comunicació i dinamització d’acord amb les seves opinions, fet que redueix els riscos del projecte.

Llançament d'InnovaGirona
El llançament en obert de la plataforma es realitzarà a principis del mes de novembre de 2021, fase en què es prioritzarà la implicació dels agents clau definits en la jornada de cocreació.

Aquesta plataforma ha estat promoguda per la Universitat de Girona en el marc del projecte PECT Girona Ecosistema Innovador, gràcies al finançament dels fons FEDER i la Diputació de Girona. Darrere del desenvolupament de la plataforma hi ha un equip humà format per Muutos Consulting i Copèrnic, especialitzats en la creació i dinamització de comunitats d’innovació oberta, qui serà l’encarregat de guiar i dinamitzar el contingut i les persones de la plataforma.