Universitat de Girona

El Claustre de la UdG aprova el darrer informe de la legislatura del rector Quim Salvi

El 74,7 % dels representants de la comunitat universitària ha votat a favor; l’11,7 %, en contra; i el 13,4 %, en blanc. El rector ha presentat el balanç de les actuacions dutes a terme durant el 2021 i les ha estructurat en tres elements: les persones, la innovació i l’impacte al territori.

El Claustre de la Universitat de Girona (UdG) ha aprovat aquest migdia l’informe del rector Quim Salvi, el darrer de la seva legislatura abans de les eleccions a rectorat que tindran lloc aquest mes de novembre. L’equip de rectorat ha rebut el suport del 74,7 % del claustre (89 vots). L’11,7 % dels representants de la comunitat universitària ha votat en contra (14 vots) mentre que el 13,4 % ha votat en blanc (16 vots). El claustre ha tingut lloc en format virtual.

El rector ha presentat un balanç de les actuacions dutes a terme aquest 2021, i s’ha centrat en tres elements: les persones, la innovació i l’impacte al territori.

Quim Salvi ha agraït a la comunitat universitària l’esforç col·lectiu per superar la pandèmia. També ha detallat com s’ha fet el seguiment de l’evolució de la COVID19, aplicant les mesures pertinents en funció de la situació i  prioritzant en tot moment la presencialitat en les activitats docents.  S’espera que es pugui arribar al 100 % de presencialitat ben aviat.

En l’apartat d’innovació, en la línia de transformació de les metodologies docents, s’ha anunciat el nou pla d’innovació docent de la UdG que es concretarà en el  Model Docent UdGXXI i que es presentarà a aprovació del Consell de Govern. Així mateix, s’ha resolt la convocatòria del Programa d’Impuls per a la Innovació Docent i la Millora de la Qualitat de la Docència, que finançarà 27 projectes. En aquest mateix apartat, el rector ha destacat altres iniciatives com ara l’aposta per la internacionalització de la UdG, amb nous màsters internacionals i un programa de Terceres Llengües; la transició cap  a una gestió digital amb noves funcionalitats; o la transformació dels espais docents per fer-los més polivalents. Dins aquest apartat, Quim Salvi ha subratllat la importància d’un nou espai que es concretarà en el Campus de la Salut, situat entre Salt i Girona.

En l’àmbit de les persones, el rector ha afirmat que la UdG es distingeix per ser una universitat compromesa i ha posat com a exemple la temàtica de la inauguració de curs d’enguany a l’entorn de l’educació inclusiva, com a altaveu de denúncia per un accés universal a l’educació superior. Així mateix, Salvi ha explicat s’ha treballat garantir que ningú es quedés sense estudiar mitjançant la supressió de barreres econòmiques, físiques o digitals. Per exemple, amb les beques salari o la rebaixa de taxes universitàries. En l’apartat de personal, el rector ha posat de manifest que s’ha reduït l’interinatge de PAS i PDI i ha destacat el procés de carrera professional.

En relació amb l’activitat docent, durant el curs actual s’ha incrementat lleugerament el nombre de persones matriculades als graus i s’han mantingut les de màster i doctorat. En total, la UdG agrupa una comunitat de 18.000 estudiants. Pel que fa a l’activitat investigadora, s’han incrementat els projectes concedits, amb un 57 % d’èxit en les convocatòries. En termes globals, s’ha aconseguit uns 13M€, un milió més que l’any anterior.

El Claustre Universitari és l’òrgan màxim de representació de la comunitat universitària i, entre altres competències, debat les línies generals d'actuació de la universitat. Aquest és el quart informe que el rector sotmet a aprovació del Claustre després que prengués possessió del càrrec el 29 de desembre de 2017. Quim Salvi, catedràtic d’arquitectura i tecnologia de computadors, és el cinquè rector de la UdG, després de Josep M. Nadal (1992-2002), Joan Batlle (2002-2005), Anna M. Geli (2005-2013) i Sergi Bonet (2013-2017).