Universitat de Girona

La consellera Gemma Geis visita la Càtedra Tekné i l'IDIBGI

El director de la Càtedra Tekné, Jordi Freixenet, ha exposat les activitats i plans de futur de la càtedra quan fa un any de la seva creació. També hi han participat el rector de la UdG i l'alcalde de Salt.

La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, ha participat aquest dimecres, 8 de setembre, a la reunió anual de seguiment de la Càtedra Tekhné, una col·laboració de la Universitat de Girona (UdG) i l’Ajuntament de Salt amb la finalitat de promoure l’estudi, la recerca i la divulgació del coneixement i esdevenir referent en l’ús de les tecnologies per l’aprenentatge creatiu i la inclusió social.

Al llarg de la reunió s’han exposat les activitats i els plans de futur de la càtedra en el seu primer any de recorregut, entre els quals destaca el projecte europeu Talent Maker de suport a les escoles multiculturals europees per millorar l’educació a distància i presencial per mitjà d’un model d’aprenentatge innovador basat en l’educació dels creadors i la promoció del talent. El projecte Talent Maker està liderat des de la Càtedra Tekhné amb la participació de socis de l’Estat espanyol, Grècia i Romania, i ha rebut el suport de fons europeus per valor de 224.000 euros.

També han pres part en la reunió, que ha tingut lloc a l’Escola El Pla de Salt, el rector de la UdG, Quim Salvi; l’alcalde de Salt, Jordi Viñas, i el director de la Càtedra Tekhné, Jordi Freixenet, el director general de Transferència i del Coneixement, Xavier Aldeguer, i la directora de l’escola El Pla, Cristina Riu, entre d’altres persones.

Visita a l'IDIBGI
La consellera també ha visitat la seu de l'Institut d’Investigació Biomèdica de Girona (IDIBGI) al Parc Hospitalari Martí i Julià de Salt. Geis s’ha reunit amb l'equip directiu del centre, encapçalat per la directora Margarita Nadal, i ha fet una passejada per les instal·lacions del centre.

La consellera, que ha estat acompanyada pel director general de Recerca, Joan Gómez Pallarès, i el director general de Transferència del Coneixement, Xavier Aldeguer, ha posat en valor la recerca biomèdica duta a terme al centre. L’IDIBGI és un centre CERCA amb diverses àrees de recerca en els àmbits cardiovascular i respiratori, imatge mèdica, metabolisme i inflamació, neurociència o salut mental, entre d'altres. Amb l’objectiu de fer recerca traslacional per millorar la salut de les persones, el centre promou la investigació biomèdica, el coneixement científic i tecnològic, la docència i la formació en les ciències de la vida i de la salut.