Universitat de Girona

La UdG millora la seva posició global al rànquing internacional Times Higher Education World 2022

El rànquing té en compte cinc àmbits: docència, recerca, cites, transferència i internacionalització. El creixement més destacat de la UdG (8 %) s’ha produït en l’àmbit de la recerca ens els darrers dos anys.

La Universitat de Girona (UdG) es troba, per tercer any consecutiu, entre la posició 601 i 800 en el rànquing internacional Times Higher Educacion World (THE) 2022. En total, 1.662 universitats de tot el món –135 universitats més en l’edició anterior– han participat en aquesta classificació. Tot i l’augment d’institucions valorades, la UdG es manté en la mateixa franja que en les dues darreres edicions.

Concretament, la Universitat de Girona es classifica entre els percentils 52 i 64. És a dir, el 36 % d’universitats se situen millor que la UdG; el 52 % són en franges inferiors; i el 12 % restant es troba en la mateixa situació. Els percentils de l’edició anterior estaven entre 48 i 60 (el 48 % d’universitats estaven millor que la UdG). És a dir, tot i ser en la mateixa franja, la UdG ha millorat atesa l’estabilitat de la posició i l’augment d’universitats que han participat.

El rànquing Times Higher Educacion World té en compte cinc àmbits: docència, recerca, cites, transferència i internacionalització. La puntuació de cada àmbit, que combina diferents indicadors (enquestes, ràtios, productivitat, activitat internacional, etcètera), computa per posicionar les institucions a la graella global.

La millor puntuació de la UdG és en l’àmbit d’internacionalització, on la UdG se situa en el lloc 579 (percentil 65) i experimenta una millora d’un 1 % respecte l’edició anterior. En l’evolució per àmbits, destaca especialment el creixement en matèria de recerca, que ha estat d’un 8 % en els darrers dos anys.

Pel que fa a la classificació a nivell estatal, s’han analitzat 52 universitats. Segons THE, la UdG es troba en la 11a posició, juntament amb vuit universitats més. A nivell de Catalunya, la UdG és la 6a universitat catalana, juntament amb tres universitats més (UOC, UPC, Rovira i Virgili), d’un total d’onze universitats.