Universitat de Girona

La UdG inaugurarà el curs del sistema universitari amb una reflexió sobre l’educació inclusiva

L’acte tindrà lloc el 23 de setembre, a l’Aula Magna Modest Prats, en presència del president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, i de la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis. Roser Salavert, membre del Departament d’Educació de les Escoles Públiques de Nova York, impartirà la lliçó inaugural.

El dia 23 de setembre tindrà lloc a la Universitat de Girona (UdG) l'acte d'inauguració de curs del sistema universitari català 2021-2022 en presència del president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, i la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis. També hi assistirà el rector de la UdG, Quim Salvi, i la resta de rectors i rectora i els presidents dels Consells Socials de les universitats catalanes.

L’acte d’inauguració del curs del sistema universitari català coincideix amb l’aniversari de la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida i la Universitat Rovira i Virgili, que aquest 2021 celebren 30 anys. En el transcurs de l'acte, a l’Aula Magna Modest Prats, es lliuraran les distincions Jaume Vicens Vives i les mencions M. Encarna Sanahuja que atorga anualment el Govern català.

Educació inclusiva
Cada any, la UdG centra l'acte d’inauguració de curs en un eix temàtic i, en aquesta ocasió, la reflexió girarà a l’entorn de l’accés universal a l’educació. La Dra. Roser Salavert, membre del Departament d'Educació de les Escoles Públiques de Nova York, impartirà la lliçó inaugural titulada “La inclusió és necessària per a la millora de l’educació”. És llicenciada en Magisteri (1974), màster en Psicolingüística per la Universitat Autònoma de Barcelona (1980), i doctora en Gestió educativa i tecnologia per la Universitat d’Amherst, Massachusetts (1988).

Des del 1981, Roser Salavert ha exercit la seva carrera professional als Estats Units. La ponent ha estat inspectora de programes d'educació bilingüe al Departament d'Educació de Massachussets i ha treballat com a mestra, psicòloga escolar, directora editorial i directora d’ensenyament a l’escola pública. Des de l’any 2003, Salavert desenvolupa el càrrec de directora general del Tercer Districte Escolar de Manhattan, que inclou trenta-tres centres i catorze mil alumnes. La seva funció és implementar pràctiques d’excel·lència educativa en els centres del districte.

Reconeixement a la trajectòria professional
En el marc de la inauguració de curs, el pati de l’edifici de Les Àligues, seu del rectorat, serà l’escenari del reconeixement a la trajectòria professional del Personal d’Administració i Serveis (PAS) i el Personal Docent i Investigador que s’han jubilat aquest any i l’anterior atès que el 2020 no es va poder organitzar aquest esdeveniment a causa de la pandèmia.

L’acte de reconeixement tindrà lloc el dimecres 22 de setembre, a dos quarts de set del vespre, i serà un homenatge a 39 persones amb motiu de la seva valuosa contribució a la Universitat de Girona al llarg de tots els anys que hi han treballat.

La UdG inaugurarà el curs amb una comunitat de més de 17.000 persones entre estudiants, personal docent i investigador i personal d’administració i serveis. Serà el 30è curs acadèmic des que el 12 de desembre de 1991 el Parlament de Catalunya va aprovar la Llei 35/1991 de creació de la Universitat de Girona.