Universitat de Girona

Els Campus d’Estiu de la UdG, una porta oberta a la recerca per a estudiants de secundària

El Jove Campus de Recerca i el Campus PreBAT han recuperat la presencialitat i han acollit una vuitantenta de nois i noies de 48 centres de secundària els mesos de juny i juliol.

La Universitat de Girona (UdG) ha ofert una nova edició dels seus Campus d’Estiu adreçats a estudiants de secundària i batxillerat amb interès per endinsar-se al món de la recerca. Una vuitantena de nois i noies de 48 centres de secundària han pogut participar en l’11a edició del Campus PreBAT o en la 14a edició del Jove Campus de Recerca, que enguany han recuperat el format presencial.

Al Campus PreBAT, que ha tingut lloc del 28 de juny al 2 de juliol, hi han participat 40 estudiants de 4t d’ESO. La iniciativa té la finalitat de despertar vocacions científiques a través d’activitats pràctiques relacionades amb els diferents àmbits de coneixement de la UdG. El campus ha ofert als participants una estada de cinc dies repartits entre els tres campus –Barri Vell, Centre i Montilivi– i el Parc Científic i Tecnològic per descobrir la recerca que s’hi desenvolupa. El programa del campus ha inclòs xerrades, tallers, així com visites als laboratoris de les facultats i centres de recerca.

Al Jove Campus de Recerca, del 5 al 9 de juliol, hi han participat 40 persones que han finalitzat 1r de Batxillerat. El Jove Campus de Recerca és una iniciativa de la Universitat de Girona que pretén despertar la curiositat científica dels joves que estan a les portes de convertir-se en universitaris. En aquest sentit, els ha proposat un seguit d’activitats per descobrir la recerca multidisciplinària de la institució i ha posa al seu abast eines i recursos que els permetin introduir-se en el món de la recerca i els facilitin, un cop conclòs el campus, avançar amb solidesa en el seu treball de recerca, així com la possibilitat de rebre assessorament personalitzat de part d’investigadors i investigadores dels diferents àmbits.

Aquestes iniciatives són unes de les actuacions de la Universitat de Girona destinades a enfortir les relacions de la institució amb l'ensenyament no universitari i aconseguir retenir el talent preuniversitari.