Universitat de Girona

Més de 3.800 persones trien la UdG com a primera opció en la preinscripció universitària

Les dades mostren un fort increment de les preinscripcions dels graus en ciències de la vida i la salut de la Universitat de Girona. Les notes de tall per estudiar a la UdG han augmentat respecte del curs passat. La més alta és la del grau en Medicina (12,774).

El Consell Interuniversitari de Catalunya ha presentat aquest matí els resultats de la preinscripció universitària per al curs 2021-2022. La Universitat de Girona (UdG) ha rebut un total de 3.841 sol·licituds en primera preferència (3.895, l’any passat). El pròxim curs manté l’oferta de 3.595 places, mateixa xifra que l’any anterior.

Les 10 titulacions més sol·licitades han estat:

1. Fisioteràpia (Salt) - 410 sol·licituds
2. Infermeria (Girona) - 344 sol·licituds
3. Medicina (Girona) - 304 sol·licituds
4. Psicologia (Girona) - 164 sol·licituds
5. Dret (Girona) - 151 sol·licituds
6. Administració i Direcció d'Empreses (Girona) - 145 sol·licituds
7. Publicitat i Relacions Públiques (Girona) - 110 sol·licituds
8. Educació Primària (Girona) - 109 sol·licituds
9. Enginyeria Informàtica (Girona) - 106 sol·licituds
10. Criminologia (Girona) - 101 sol·licituds

Les dades indiquen un increment molt important en les tres primeres titulacions:
Fisioteràpia: 410 sol·licituds (276, el curs passat)
Infermeria: 344 sol·licituds (274, el curs passat)
Medicina: 304 sol·licituds (259, el curs passat)

Les notes de tall han augmentat respecte del curs anterior. Les titulacions amb notes de tall més altes són les següents:

1. Medicina: 12,774
2. Doble titulació Biologia / Biotecnologia: 11,768
3. Doble titulació Administració i Direcció d'Empreses / Dret: 11,224
4. Doble titulació Biologia / Ciències Ambientals: 11,026
5. Biotecnologia: 10,89
6. Infermeria: 10,884
7. Enginyeria Biomèdica: 10,734
8. Doble titulació Criminologia / Dret: 10,704
9. Biologia: 10,506
10. Doble titulació Administració i Direcció d'Empreses / Economia: 10,492

Aquest any ha augmentat la nota de tall en nou d’aquestes deu titulacions. Els graus relacionats amb ciències de la vida i la salut (Medicina, Biotecnologia, Infermeria, Enginyeria Biomèdica i Biologia) mantenen la seva presència habitual a la graella amb notes de tall elevades, fet que demostra l’interès cap a aquest àmbit de coneixement. Les dades també mostren la consolidació de la presència de dobles titulacions entre els deu estudis més sol·licitats.

Enguany hi ha onze titulacions amb una nota de tall per sobre del 10 mentre que l’any passat eren vuit. Als deu estudis de la graella anterior, s’hi afegeix la doble titulació de Mestre/a d’Educació Infantil i Mestre/a d’Educació Primària amb una nota de 10,456.

Dates de matriculació
El procés de matriculació d’estudiants de primer per al curs 2021-2022 tindrà lloc els dies 15, 16, 19 i 20 de juliol. Enguany, les matriculacions es faran en línia, a través d’una aplicació web d’automatrícula. Tota la informació es pot trobar a l’enllaç: https://www.udg.edu/ca/estudia/matricula/graus.