Universitat de Girona

La Càtedra de l’Aigua premia Pol Riera i Laura Tornés pels seus treballs de recerca de Batxillerat

Pol Riera se centrarà en les papallones de boix i Laura Tornés estudiarà l’estratègia publicitària d’una empresa d’aigua mineral. Són estudiants de l’Institut Montsoriu d’Arbúcies i rebran un ajut de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar. Els premis arriben a la 5a edició amb la voluntat de promoure les vocacions científiques i despertar l’interès per la recerca entre el jovent.

Un estudi sobre la invasió de la papallona del boix, de Pol Riera Martí, i un projecte sobre les estratègies publicitàries d’una empresa d’aigua mineral de les Guilleries, de Laura Tornés Llopis, són els dos treballs de recerca de Batxillerat que aquest 2021 han obtingut un ajut de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar. Tots dos són alumnes de l’Institut Montsoriu d’Arbúcies. La càtedra està impulsada per l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm i dirigida per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i la Universitat de Girona (UdG).

Pol Riera realitzarà l’estudi “Evolució de la invasió biològica de la papallona del boix (Cydalima perspectalis) i estat dels boixos afectats a l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona i al municipi d’Arbúcies”, tutoritzat pel professor de l’institut Xavier Arroyo. El tutor facilitat per la càtedra serà el professor de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC Jordi Artola.

Laura Tornés aprofundirà en l’“Estudi diacrònic de les estratègies publicitàries de Font Vella”. Aquest treball estarà tutoritzat pel professor de l’institut Xavier Amargant. La seva tutora proporcionada per la càtedra serà la professora de l’Àrea de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UdG Mònica Puntí.

Els projectes premiats han estat escollits entre treballs procedents de diferents instituts de secundària de les Guilleries i el seu entorn. Riera i Tornés tenen ara tot un curs acadèmic per desenvolupar el projecte, amb la tutorització de personal docent del seu centre i de personal investigador de les universitats vinculades a la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar. Els ajuts consisteixen en l’acompanyament per part d’experts en la temàtica escollida i, a més, comporten una dotació econòmica per a fer-se càrrec de despeses relacionades amb el projecte de recerca: 100 € per al centre d’educació secundària i 300 € per a l’alumne.

Despertar vocacions investigadores
Els ajuts a treballs de recerca de Batxillerat, que enguany arriben a la cinquena edició, tenen l’objectiu de despertar i potenciar les vocacions investigadores. S’hi poden presentar alumnes que estiguin cursant aquests estudis a qualsevol centre d’educació secundària i que vulguin orientar el seu projecte de recerca a l’àmbit territorial de les Guilleries i seguint les línies de treball de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar.

La Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar té la finalitat de generar, difondre i transferir coneixement sobre el patrimoni natural de les Guilleries, centrant-se en el patrimoni natural relacionat amb l’aigua, el territori i la biodiversitat.