Universitat de Girona

Josep Maria Casasús ja és doctor honoris causa per la Universitat de Girona

L’acte d’investidura del periodista Josep Maria Casasús com a doctor honoris causa per la Universitat de Girona ha tingut lloc aquest dijous, 17 de juny a l’Aula Magna Modest Prats. En l’acte hi han participat un centenar de persones, entre els quals hi era present una representació dels periodistes d’àmbit local i nacional. Casasús és un periodista reconegut de llarga trajectòria, catedràtic emèrit i síndic de greuges de la Universitat Pompeu Fabra, i la UdG avui li ha reconegut la seva tasca acadèmica, de recerca i cultura, a proposta del Departament de Filologia i Comunicació.

El padrí del doctorand i director científic del Campus de Comunicació Cultural i Corporativa, el professor Lluís Costa, ha destacat la importància que per primera vegada a la UdG s’atorgui aquesta distinció a una persona del món de la comunicació: “És una oportunitat per reforçar els estudis de Comunicació a la nostra universitat”. Ha recordat que ara fa trenta anys es va crear la Societat Catalana de Comunicació precisament per estimular l’intercanvi sobre el món de la comunicació. És aleshores que va descobrir la figura de Casasús, que ja era una autoritat en el món del periodisme i la recerca. Aquell mateix any es va crear la Universitat de Girona, amb la qual el periodista ha establert vincles a partir de la recerca, atès que ha format part de tribunal de tesis doctorals i forma part del grup de recerca en Comunicació Institucional. Ha destacat que Casasús és l’autor de la primera tesi doctoral sobre Josep Pla.

Les paraules d’ingrés del Dr. Josep Maria Casasús després de la investidura han estat dedicades a glossar les aportacions d’autors clàssics gironins a la teoria del periodisme, sempre centrat en la figura de Josep Pla i dels seus contemporanis. Ha volgut agrair a la seva família que li esperonessin l’interès per la cultura i el gran esforç que van haver de fer perquè pogués dedicar-se als estudis de Lletres.

El rector de la Universitat de Girona, Quim Salvi, ha destacat l’ètica del periodista homenatjat: “Només es pot dir periodisme si és ètic. El periodista representa uns valors que ens parlen de democràcia i independència de criteri”.  Pel rector de la UdG, un acte d’investidura defineix una manera de ser al món d’una universitat, implica reconèixer un mestratge a una persona que s’incorpora al Claustre de la Universitat, que representa el bé més preuat, les persones que la conformen.

Aquest és el primer acte institucional presencial que organitza la Universitat de Girona de manera presencial després de la pandèmia, i ho ha fet de manera solemne, comptant amb la interpretació del Cor universitari.

La retransmissió integra de l’acte es troba al canal corporatiu de la Universitat, en aquest enllaç