Universitat de Girona

L’ACUP dona suport al moviment estudiantil en defensa de la universitat pública

Les universitats públiques catalanes lamentem que es criminalitzi el moviment estudiantil i les assemblees d’estudiants pel seu activisme i per la seva defensa de la universitat pública. Considerem que el judici a través del qual s'estan jutjant tretze estudiants encausats per les protestes contra les taxes universitàries del 2017 té una clara intenció de desmobilitzar l’alumnat.

Les universitats, a banda de generar coneixement, han de fomentar l’esperit crític de l’estudiantat, que, òbviament, pot derivar en mobilitzacions i protestes. Ara bé, l’alumnat mobilitzat que qüestiona el sistema i les institucions contribueix a la seva millora. Manifestar-se democràticament i pacífica per defensar la universitat pública mai no pot ser delicte. Per tot això, donem suport a les tretze persones encausades i en demanem la seva absolució.