Universitat de Girona

La Càtedra Josep Pla apadrina l'escultura 'A Josep Pla', de Pia Crozet

Amb motiu del 40è aniversari de la mort de Josep Pla, la Càtedra Josep Pla ha signat el compromís d'apadrinament de l’escultura en el marc del projecte educatiu i ciutadà “Apadrinem escultures” dels Amics de la Unesco de Girona.

Amb motiu del 40è aniversari de la mort de Josep Pla, la Càtedra Josep Pla de la Universitat de Girona (UdG) ha signat el compromís d'apadrinament de l’escultura 'A Josep Pla' (1991) de Pia Crozet (Roanne, 1950), en el marc del projecte educatiu i ciutadà “Apadrinem escultures” dels Amics de la Unesco de Girona.

L'acte, inicialment previst pel dia 23 d'abril coincidint amb l'aniversari del traspàs de l'autor, va haver de ser ajornat per la defunció de l'activista cultura Josep Tarrés, parella de l'escultora Pia Crozet. Celebrat el 27 de maig a la plaça Josep Pla de Girona, va comptar amb la participació de l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, Pia Crozet, escultora, Xavier Pla, director de la Càtedra Josep Pla, i Dolors Reig, presidenta d'Amics de la Unesco de Girona, els quals van reivindicar la importància de la implicació i el compromís ciutadà en la preservació i divulgació del patrimoni cultural.

Durant l'acte es van llegir també diversos fragments de l'obra de l'escriptor, especialment del volum 'Girona. Un llibre de records', així com el poema 'A Josep Pla' de M. A. Anglada. Les lectures van ser a càrrec de Rosa Font, escriptora; Guillem Terribas, llibreter; Judith Tortajada, Ainhoa Setién i Àlvaro Muñoz, estudiants de la Facultat de Lletres de la UdG. Es va comptar també amb l'acompanyament musical a càrrec d’Albert Madrenys Planas.

Aquest apadrinament d'escultura és el tercer en el qual participa una càtedra de la Universitat de Girona, després dels apadrinaments de l'escultura "50 anys del Diari d'Anne Frank" a càrrec de la Càtedra de Responsabilitat Social Universitària; i de l'escultura "A Europa" a càrrec de la Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació.