Universitat de Girona

Una iniciativa per transformar parcs i jardins en espais educatius guanya la 17a Beca Josep Pallach

La beca, convocada per l’Ajuntament de Girona i l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach de la Universitat de Girona, premia projectes d’innovació educativa relacionats amb la capital gironina.

El projecte "Eduparc Girona", iniciativa dels mestres Khaled Malas i Meritxell Ribas i de la psicòloga Olga Malas, ha estat el projecte guanyador de la 17a Beca Josep Pallach, que concedeix cada dos anys l’Ajuntament de Girona i l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach (ICE) de la Universitat de Girona (UdG). L'objectiu de la beca és distingir projectes d’innovació educativa relacionats amb la capital gironina i dels quals se'n vulgui fer una explotació didàctica.

L’equip premiat ha presentat un web on es poden trobar jocs i activitats didàctiques per donar a conèixer i treballar els parcs i jardins urbans de Girona. Aquest contingut constitueix un gran recurs educatiu perquè l’alumnat experimenti en el seu entorn natural més proper. Precisament, la iniciativa "EduParc Girona" suggereix la redefinició d’aquests parcs i jardins transformant-los en espais educatius. El treball proposa integrar-los en un projecte educatiu únic, analitzant les seves possibilitats individuals com a recurs docent per tal de crear un teixit educatiu complex i capaç d'abastir un ampli nombre de possibilitats formatives.

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i el rector de la Universitat de Girona, Quim Salvi, han encapçalat l'acte de reconeixement que ha tingut lloc aquest dijous 27 de maig a la Sala Miquel Diumé del consistori. També hi han assistit el regidor d’Educació, Infància i Esports, Àdam Bertran, i el director de l'ICE, Josep Duran.

Projectes anteriors
Alguns dels projectes guanyadors de la Beca Josep Pallach en edicions anteriors han estat “Ventall d’Art”, de Carme Garriga; “Escultura”, de Xus Ferrusola; “Josafat”, de Marta Ors i Pere Sànchez; o “Ep, mainada, descobrim Girona!”, de Pere Cornellà i Quim Cufí, “Materials per l’estudi geològic de l’entorn de Girona” del grup ICE de la UdG, “E-Rutes Sostenibles Girona”, de l’Associació de Naturalistes de Girona, i “Girona Aprenc, Girona em diverteix”, de l’equip de professores de l’Institut Montilivi Anna Serra, Anna Mª Martín i Merche Ginés, que va guanyar en la darrera edició.

Les bases per a la 18a Beca Josep Pallach ja s’han aprovat i està previst que l’ajut es convoqui al setembre.