Universitat de Girona

El CBCat i HIPRA premien un projecte de salut pioner desenvolupat per tres estudiants catalans

El projecte premiat, Innobits, permet relacionar les automostres mèdiques amb els pacients sense errors i preservant la privacitat. La iniciativa Blockchain4SDG premia solucions amb tecnologia blockchain a reptes vinculats als ODS.

El Centre Blockchain de Catalunya (CBCat) i la multinacional farmacèutica HIPRA han organitzat aquest dimecres, 26 de maig, el lliurament de premis de la primera edició de la iniciativa Blockchain4SDG. L’equip guanyador està format pels estudiants Marta Alfonso Poza, Josep Cid Ariño i Denis Expósito Navarro, que han desenvolupat el projecte Innobits. A partir de tecnologia blockchain, aquesta solució vincula sense errors les automostres mèdiques  i els pacients mentre que se'n preserva la privacitat.

El rector de la Universitat de Girona (UdG) Quim Salvi ha participat en aquest acte en què també hi han assistir el secretari de Polítiques Digitals, David Ferrer; l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas; i la presidenta de la Cambra de Comerç de Barcelona, Mònica Roca.

Blockchain4SDG és una iniciativa impulsada pel CBCat, que consisteix en el plantejament d'un repte centrat entorn un Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) a estudiants de grau o màster de qualsevol disciplina, en una universitat catalana. Els participants han de presentar una solució vehiculada mitjançant tecnologia blockchain al repte plantejat.

El CBCat plantejarà disset reptes, un per a cada ODS. Aquest passat mes de març es va donar el tret de sortida a la iniciativa, amb el primer repte, centrat en el punt 3 dels ODS, "Salut i benestar", on el partner empresarial del CBCat ha estat la multinacional del sector farmacèutic HIPRA, amb seu a Girona, referent en el desenvolupament i producció de vacunes i productes biològics innovadors. HIPRA també desenvolupa dispositius de vacunació intel·ligent i serveis de traçabilitat.

En aquesta primera edició del repte han participat quatre equips, amb estudiants de diverses universitats catalanes, com la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Girona o la Universitat de Lleida, entre d'altres. "Tots els projectes han estat treballs de qualitat: amb iniciatives com aquesta queda clar que tenim talent al país, cal que l'impulsem i, sobretot, que siguem capaços de retenir-lo", ha afirmat el president del CBCat, Quirze Salomó.