Universitat de Girona

La Universitat de Girona celebra el Dia Mundial de l'Aigua

Aquest 22 de març se celebra el Dia Mundial de l'Aigua amb el lema “Natura per l’aigua”. En aquesta edició, es posa de manifest la necessitat d’utilitzar solucions basades en la natura per afrontar els reptes de l’aigua del segle XXI.

La Universitat de Girona se suma a la commemoració del Dia Mundial de l'Aigua amb aquestes iniciatives:

Diàleg "Gota a gota" | Dijous, 22 de març a les 19:00 h. Sala d’actes de Espai Marfà.
Diàleg entre Manel Poch, professor de la UdG, i Jordi Figueras, tècnic municipal de l’Ajuntament de Girona. Passejaran per la història de l’abastament d’aigües a les ciutats i plantejaran horitzons del futur proper com la reutilització de l’aigua, els sistemes d’estalvi domèstic i públic o la recuperació d’aqüífers. + informació

Conferència "La ciència prop nostre" | Dijous, 22 de març a les 19:30 h. Casa de Cultura de Girona.
El Dr. Thierry Juteau, professor emèrit de la Universitat de Brest, parlarà sobre la formació de l’oceà mundial, la seva dinàmica i la seva estructura actual. També presentarà imatges de l’activitat hidrotermal de les dorsals oceàniques que ha tingut la possibilitat d’observar en primera persona. + informació

Jornada "La recuperació participada dels espais fluvials" | Dijous, 22 de març a les 10:00 h. Sala de Juntes de la Facultat de Lletres de la UdG.
Els grups de recerca RIL (Regeneració de Territoris Intermedis, ESARQ-School of Architecture de UIC Barcelona) i GRMATIG (Medi Ambient i Tecnologies de la Informació Geogràfica) de la Universitat de Girona han organitzat una jornada per presentar casos d'estudi adreçats a la recuperació participada dels espais fluvials. + informació

Lliurament dels ajuts a estudiants de Batxillerat de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar | Dijous 22 de març a les 17:45 h.
El dia 22 de març a les 17:45 h a la Sala Noble de l’Ajuntament de Sant Hilari, coincidint amb la celebració del Dia Mundial de l’Aigua, la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar, impulsada conjuntament per l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm, la Universitat de Girona (UdG) i la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), celebrarà l’acte de lliurament dels Premis a treballs de recerca de Batxillerat sobre temes d’aigua i natura. + informació

A més a més, també es publicarà la fotografia guanyadora del concurs d’Instagram, organitzat per la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar   +info