Universitat de Girona

L’equip de Platja d'Aro Arobot guanya la FIRST LEGO League

L’Escola Politècnica Superior ha estat l’escenari del torneig local de la FIRST LEGO League (FLL). Un total de 16 equips formats per joves de 10 a 16 anys van acceptar el repte ‘RePlay’: pensar solucions innovadores per a redefinir i revolucionar la forma com practiquem esport, juguem i ens movem.

L'equip Arobot, de l’escola Els Estanys de Platja d’Aro, amb una cadira de rodes adaptada per fer esport que es pot moure fàcilment en totes direccions, ha obtingut el premi principal. En aquesta edició, un segon equip anirà a la final estatal. Es tracta de Red Hot Chili Estanys, del mateix centre, com a guanyadors del projecte d’innovació, amb el projecte BallForma, una plataforma per ballar amb l’objectiu d’estar en forma i combatre l’obesitat.

L'objectiu de la FLL és promoure competències en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques; contribuir a la creació de vocacions científiques i tecnològiques mitjançant una fórmula provada i amb continguts motivadors; i estimular la participació en projectes de divulgació científica i tecnològica d'alt impacte i valor.

El torneig local a la Politècnica està organitzat per la Fundació Scientia i la Universitat de Girona i s’inclouen en el marc d’un programa internacional, amb presència a 110 països. La competició promou l'interès per l'aprenentatge entre els joves convidant-los a divertir-se i emocionar-se amb la ciència i la tecnologia.

Al llarg de la jornada, els equips participants han exposat el seu projecte d’innovació que recull la identificació d’un problema relacionat amb la temàtica del desafiament i la seva proposta de solució imaginativa. Ho han fet amb cinc minuts davant de l'equip de jutges. Els participants també han posat a prova el robot que han dissenyat, construït i programat amb peces de LEGO® MINDSTORMS®, resolent diferents missions en una taula de competició en tan sols 2 minuts i mig. Finalment, els participants han presentat el disseny del seu robot i explicat els processos tècnics, l'estratègia i la programació en una exposició de cinc minuts davant d’un tribunal d’experts.

Tot i que no hi ha una avaluació específica dels valors, aquests agafen molta importància al llarg del torneig, essent un dels premis principals, el Premi als Valors FIRST,  que ha recaigut en l’equip de l’Institut de Sant Feliu de Guíxols. La resta del palmarès es completa amb els premis al millor comportament del robot (FEDAC Neo Wolvineers), a les joves promeses (Robopla), al millor disseny del robot (S-BotTeam) i al millor entrenador (Robosincs).

El torneig local de la FLL a Girona és possible gràcies al finançament del Consell Social de la UdG, el Patronat de l’EPS i la Diputació de Girona. A més, compta amb el patrocini de Fundació Metalquimia, GRN Serveis Telemàtics, Iqua Robotics, Astech - Food Machinery, ICMedia Audiovisuals, com a patrocinador educatiu ROBOTIX Hands-on learning i com a patrocinador estatal Correos.