Universitat de Girona

La UdG proposa una cinquantena d’accions per a la igualtat de gènere en un nou pla

Aquestes propostes, que giren a l’entorn de sis grans eixos, han estat proposades i consensuades per la comunitat universitària en el marc d’un procés participatiu d’ampli abast, durant el primer semestre del curs 2020-2021.

La Universitat de Girona disposa d’un nou pla d’igualtat de gènere que actualitza i ajusta al context actual el primer pla, de 2009, i fixa una cinquantena d’accions per portar a terme al llarg de cinc anys. El Segon Pla d’Igualtat de Gènere (2021-2025) aprovat recentment pel Consell de Govern, recull les accions fruit del treball intens que s’ha fet al llarg dels últims mesos tenint com a objectiu el consens i en el que han participat un miler de persones.

Els eixos sobre els que pivoten les accions són: la promoció de la cultura per l’equitat a tota la institució; la docència i la recerca amb perspectiva de gènere; la igualtat d’oportunitats en l’accés, la promoció i les condicions laborals; el compromís contra la discriminació i les violències; i, finalment, el compromís social i la transferència de coneixements sensibles al gènere.

Una de les cinquanta accions previstes és incloure progressivament la perspectiva de gènere en el disseny dels plans d’estudi de cada grau i màster. També es vol treballar perquè els tribunals de les tesis doctorals siguin paritaris o detectar algunes limitacions que tenen els treballadors de la UdG per assolir la conciliació familiar.

Un nou pla que vol ser “ambiciós i capdavanter”, segons explica el rector de la UdG, Quim Salvi, que remarca específicament el compromís irrenunciable per garantir la igualtat d’oportunitats entre homes i dones.

Anna Maria Pla, delegada del rector per a la Igualtat de Gènere, en destaca la forma com s’ha concebut, “és un pla especialment pragmàtic”, explica, perquè pugui dur-se fàcilment a la pràctica.

Els Estatuts de la Universitat de Girona expliciten el compromís ferm de la institució amb el valor de la igualtat d’oportunitats i la lluita contra tota discriminació per raó de gènere. Per a fer-ho efectiu, disposa des de 2009 del Pla d’Igualtat d’Oportunitats per a Dones i Homes per tal de promoure i consolidar aquests valors, bo i projectant la perspectiva de gènere de forma transversal a totes les àrees de treball, estudi, docència i recerca.

Segon Pla d'Igualtat (2021-2025)