Universitat de Girona

La UdG bull amb activitat esportiva durant els Campionats de Catalunya Universitaris

La competició ha arrancat aquest dimarts i s’allargarà fins a finals d’abril quan els dies 27, 28 i 19 tindran lloc les finals de bàsquet, futbol, futbol sala, handbol, vòlei i rugbi.

Els Campionats de Catalunya Universitaris (CCU) han començat a córrer aquesta setmana. La Universitat de Girona (UdG) és la seu d’aquesta competició oficial que té lloc anualment des de l’any 1986. Aquesta és, doncs, la 36a edició d’un esdeveniment de llarga tradició i amb una gran repercussió entre la comunitat universitària. La competició ha arrancat aquest dimarts i s’allargarà fins a finals d’abril quan, els dies 27, 28 i 29, tindran lloc les finals de bàsquet, futbol, futbol sala, handbol, vòlei i rugbi.

L’esport universitari és l’activitat fisicoesportiva practicada per la comunitat universitària que promou l’educació en valors, la salut i la qualitat de vida com a part de la formació integral. Per fer-ho realitat, els serveis d’esports de les universitats catalanes ofereixen programes de competició, activitats dirigides, cursos de formació i activitats al medi natural, gestionen les instal·lacions esportives pròpies i estableixen convenis amb d’altres d’externes. En l’àmbit de la competició universitària, a més de les activitats internes, gestionen la participació en els Campionats de Catalunya, els campionats estatals i els campionats internacionals.

L’Esport Català Universitari (ECU) és la comissió delegada del Consell d’Esport Universitari de Catalunya (CEUC) per a l’organització dels CCU. Amb la necessitat i l’objectiu de fer visible l’esport universitari català estableix sinergies amb les entitats i els organismes implicats en l’esport universitari: federacions esportives, municipis, diputacions, clubs esportius i empreses privades amb interès en el foment de l’esport.

La pandèmia va afectar el 2020 la celebració d’algunes modalitats individuals i enguany ha obligat a realitzar un gran esforç d’adaptació dels sistemes de competició establint protocols de seguretat autoritzats pel PROCICAT, que han de permetre celebrar el màxim de modalitats possible.

Els serveis d’esports de les universitats catalanes, de manera rotatòria, són els encarregats de coordinar els CCU, propiciant la compaginació de la vida acadèmica i esportiva. Per aquests curs 2020-2021, el projecte de Coordinació de l’Esport Català Universitari en la seva 36a edició recau en la Universitat de Girona (UdG).

La UdG és una institució pública que s’integra en el sistema d’universitats públiques catalanes, excel·leix en la docència i en la recerca i participa en el progrés i el desenvolupament de la societat, mitjançant la creació, transmissió, difusió i crítica de la ciència, la tècnica, les humanitats, les ciències socials i de la salut i les arts. És motor econòmic i cultural del seu entorn, i expressa la vocació d’universalitat i d’obertura a totes les tradicions, avenços i cultures del món.

Des de 2015, l’estreta col·laboració amb les administracions locals es materialitza amb l’elecció de la Vila Esportiva Universitària de cada edició. Enguany ha estat escollida la Ciutat de Girona. Han estat Vila Esportiva Universitària amb anterioritat: Sant Cugat del Vallès (2015), Igualada (2016), Barcelona (2017), Cornellà de Llobregat (2018), L’Hospitalet de Llobregat (2019) i Sabadell (2020).

Els Campionats de Catalunya Universitaris estan finançats per la Generalitat i les universitats participants i reben el suport material i econòmic dels ajuntaments implicats i enguany, per primera vegada, de les diputacions. En uns anys especialment difícils per a tothom, aquest treball en equip mereix una menció especial.