Universitat de Girona

Aida Benítez rep el Premi CRACS per la construcció d’un robot per a la logística de les aules

El Congrés CRACS de la UdG s’adreça a estudiants de 2n de Batxillerat. Aquest dimecres 24 de març ha tingut lloc la 9a edició del congrés que s’ha fet en format virtual

El CRACS és un activitat adreçada a alumnes de 2n de Batxillerat que té per objectiu fomentar la divulgació científica i valorar l’esforç dels estudiants a l’hora de desenvolupar els seus treballs de recerca.

Vint-i-cinc estudiants de 2n de Batxillerat han estat els finalistes de la 9a edició del Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària (CRACS), que aquest any ha batut records de participació.

El treball d’Aida Benítez, titulat Rooby, el millor amic per la logística, s’ha endut la principal distinció, el Premi CRACS. L’estudiant, de l’Institut Santiago Sobrequés i Vidal de Girona, rebrà aquest premi, que està valorat en 1.500 euros, que s’aplicarà com a descompte a la matrícula del curs 2021/22 de qualsevol estudi impartit per la UdG.

La resta de guardons, dotats amb 500 euros que també es deduiran de l’import de la matrícula, són els següents:

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT CIENTÍFIC

“Creixement d'enciams amb la variant de la salinitat, produïda per aigua de mar, en el reg”, de Nídia Paradinas Carré (INS Carles Rahola i Llorens – Girona)

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT HUMANÍSTIC

“Pensament i obra de Manel Costa-Pau”, de Carla Bonaventura Costa-Pau (Institut Santiago Sobrequés i Vidal – Girona)

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT DE LA SALUT

“La enfermedad de Alzheimer: estudio a nivel biomolecular y celular”, d’Andreu Boix Pagès (INS Jaume Vicens Vives - Girona)

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT SOCIAL

“Demos Kratos: Analitzem la democràcia espanyola”, de Joan Esgleas Ferrer (IES de Celrà - Celrà)

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT TECNOLÒGIC, premi patrocinat pel Patronat de l’Escola Politècnica Superior de la UdG

“Neuroarquitectura i robòtica a l'aula”, de Mariona Brusi Ferrés (INS Montilivi - Girona)

Premi al COMPROMÍS SOCIAL

“Estudi de l'adaptació de Sant Gregori per a persones amb mobilitat reduïda?”, d’Elisabet Pujol Llach (Institut Narcís Xifra - Girona)

Premi a l’EMPRENEDORIA

“Desenvolupament d'un prototip de genollera que corregeix la hiperextensió”, de Berta de Ciurana i Sitjà (Institut Santiago Sobrequés i Vidal – Girona)

Premi al VÍDEO MÉS CREATIU, premi patrocinat per l’Escola Universitària ERAM

“Creació d'un documental a vista de dron dels 8 fars de la Costa Brava”, de Genís Pujiula Vila (INS Carles Rahola i Llorens – Girona)

Premi del PÚBLIC

“Object classifier machine”, d’Aleix Gatius Adroher (Institut La Bisbal – La Bisbal d’Empordà)

Menció especial AL CENTRE EDUCATIU amb més treballs seleccionats pel

Congrés Institut Santiago Sobrequés i Vidal (Girona)

El jurat ha estat format pels investigadors i investigadores de diferents àmbits de recerca de la UdG, Sílvia Simon, Inès Ferrer, Albert Sabater, Jaume Feliu i Teresa Puig; el coordinador General del Consell d’Estudiants de la UdG, Edi López; la representant de l’Àrea de Comunicació i Relacions Institucionals de la UdG, Núria Ayguadé; i Ester Rafel, en nom del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

En aquesta edició, el CRACS ha rebut 66 sol·licituds de participació, de les quals se n’han seleccionat 25. L’Institut Santiago Sobrequés i Vidal, de Girona, és el centre amb més treballs seleccionats.

Tot seguit es pot veure l’enregistrament del Congrés