Universitat de Girona

Un projecte del grau en Publicitat i Relacions Públiques rep el Premi d’Innovació Docent ICEberg

El jurat ha valorat que la iniciativa “Escriptures i llenguatges audiovisuals o com crear contingut online per a un client real” es basa en l’aprenentatge a través de projectes i que implica l’entorn social i comercial gironí. Els estudiants participants han assolit competències professionals.

El Premi d’Innovació Docent ICEberg de la Universitat de Girona (UdG) ha estat, en la seva segona edició, per al projecte “Escriptures i llenguatges audiovisuals o com crear contingut online per a un client real”. La iniciativa ha estat de Sílvia Espinosa, Aida Fuentes i Albert Costa, docents dels estudis de Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Turisme.

El jurat ha valorat que el projecte es basi en la metodologia de l’Aprenentatge per Projectes (APP) i impliqui l’entorn social i comercial gironí. També ha destacat que la iniciativa fomenta l’assoliment de competències professionals dels alumnes de l’assignatura.

L’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach convoca aquests guardons amb la finalitat d’incentivar la innovació docent a la Universitat de Girona i, així, premia les millors iniciatives dutes a terme en el context d’un o diversos estudis que s’imparteixen a la institució.

Treballant “com professionals”
L’assignatura “Escriptures i llenguatges audiovisuals” té l’objectiu que l’alumnat s’organitzi en equips simulant rols professionals, que assumeixin un encàrrec i “creïn” una productora. Aquesta “empresa” els permetrà generar continguts digitals audiovisuals per a petits comerços reals que no són presents a l’entorn digital. Els continguts s’allotgen en suports de realització pròpia: publiquen una pàgina web, escriuen entrades de blog, creen perfils de xarxes socials, fan fotografies publicitàries i graven podcasts, spots i minivídeos.

Els estudiants també aprenen a interpretar el retorn de les seves accions de màrqueting digital i a actuar en conseqüència, a més de generar tots els documents necessaris per dur a terme aquestes tasques i presentar propostes versemblants als “clients”. Per tant, quan comencin a treballar en un entorn professional, les rutines de producció no els seran alienes. Finalment, els estudiants han d’escriure una memòria explicativa i reflexiva de tot el procés.

Enguany, nou “clients” han estat seleccionats entre els gremis de Carnissers i de Flequers de les comarques gironines ja que, en cas de confinament, aquests comerços romandrien oberts en ser considerats essencials. Els alumnes han escollit entre les fleques i carnisseries de proximitat que voluntàriament s’han avingut a participar en aquest experiment.

El projecte es va iniciar el curs 2016-2017 com a prova pilot i va consolidar-se el curs següent. En total, més de 400 alumnes del grau en Publicitat i Relacions Públiques han viscut aquesta experiència. “Escriptures i llenguatges audiovisuals o com crear continguts digitals per a un client real” demostra que és possible fer una docència creativa amb grups nombrosos, motivant els estudiants. Fins ara, 45 establiments de la demarcació de Girona han format part del projecte, hi han col·laborat dues assignatures més i, també, s’hi han implicat els Serveis Jurídics i el Servei de Publicacions de la UdG.

Mostra dels treballs duts a terme aquest any:

− Fleca Can Biel: https://www.flecacanbiel.com/
− Carnisseria Carns Cèntric: https://laialucasvilar.wixsite.com/carnisseria