Universitat de Girona

Girobòtica repta els escolars a aportar idees per una alimentació equilibrada i saludable

L’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona ha acollit la jornada diumenge, 11 de març, amb la presència de més de 50 equips de nens i nenes de primària.

La 5a edició de Girobòtica ha tingut lloc aquest diumenge, 11 de març, a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (UdG). Una cinquantena d’equips de nens i nenes de 6 a 12 anys d’escoles de la demarcació de Girona han participat a la jornada amb un projecte per millorar l’alimentació equilibrada i saludable.

Girobòtica planteja, cada curs, un repte perquè els equips reflexionin, analitzin, investiguin i proposin noves idees. L’interès radica en tot el procés, no només en el resultat final, i en què no hi ha un guanyador i sí un reconeixement per a tots els participants. Girobòtica promou el treball en equip, la innovació, la creativitat i l'emprenedoria i també pretén despertar la curiositat i l'interès per la ciència i la tecnologia.

Projectes i equips

Des de les escoles, s’han elaborat 98 projectes. D’aquests, una cinquantena d’equips han representat els seus centres amb l’exposició de les seves idees innovadores, al llarg de cinc aules de l’edifici PII de la Politècnica. Els equips provenen de les escoles Joaquim Vallmajó (Navata), Fanals d’Aro (Platja d’Aro), Sant Esteve de Guialbes (Vilademuls), Lluís Marià Vidal (Agullana), Bosc de la Pabordia (Girona), Carles Fortuny (Esponellà), Pla (Girona), 9d4t (Quart), Carrilet (Palafrugell), Verd (Girona), Pia (Olot), Casa Nostra (Banyoles) i Puig de les Cadiretes (Llagostera).

A més d’explicar els seus projectes, els nens i nenes han participat en tallers realitzats per investigadors i investigadores de la UdG amb els títols: Macedònica de llums i colors, formes i ombres; Tens un laboratori a la cuina; “Tinkering”, pensem amb les mans; Traç en moviment; i Artilugis que es belluguen.

Finalment, a l’auditori, Girobòtica ha proposat una xerrada a les famílies acompanyants. En aquesta ocasió, serà a càrrec del gastrònom, Pep Nogué, i es titularà “Alimentació saludable i gastronomia en la vida quotidiana. Un problema o una oportunitat?”.

Girobòtica és una iniciativa de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Girona. Compta amb el suport del Departament d'Ensenyament, l’Escola Politècnica Superior, el Patronat de la Politècnica, el Consell Social de la UdG, l’Ajuntament de Girona, la Diputació de Girona i Costa Brava Foods.