Universitat de Girona

Un cicle de conferències vol inspirar la innovació i la recerca davant els reptes dels ODS

Els Campus Sectorials de la Universitat de Girona organitzen un cicle de conferències amb ponents locals i internacionals a l’entorn dels disset ODS establerts per les Nacions Unides. L’esdeveniment, que tindrà lloc en format virtual entre el 15 i 25 de març, compta amb la col·laboració de la xarxa GUNi (Global University Network for innovation).

La Universitat de Girona (UdG) impulsarà, del 15 al 25 de març, un esdeveniment amb vocació internacional obert a la ciutadania per inspirar canvis i aportar solucions davant els reptes dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). “Innovation for SDGs - Inspirational tools towards sustainability challenges” és el títol del cicle de conferències en què experts locals i internacionals de renom reflexionaran sobre la necessitat d’establir un diàleg entre ciència i societat per assolir els ODS l’any 2030.

L’any 2015, l’Assemblea General de les Nacions Unides va establir disset objectius en una crida urgent a l’acció per aconseguir un món més sostenible. El mateix any, la UdG va posar en marxa el programa de Campus Sectorials amb l’objectiu de dinamitzar els ecosistemes d’innovació i facilitar la relació de la universitat amb empreses, entitats i ciutadania en general, en 10 àmbits diferents: salut, cohesió social, turisme, patrimoni, compòsits, aigua, alimentació, comunicació, robòtica i innovació industrial.

En aquest marc, els Campus Sectorials de la UdG coordinen aquest gran cicle de conferències, un esdeveniment amb mirada internacional per connectar la recerca de la institució amb les necessitats de l’entorn, sota la perspectiva dels ODS. The Global University Network for innovation (GUNi) col·labora amb l'organització de la iniciativa, que comptarà amb experts de prestigi com la directora del Centre de Política Ambiental de l’Institut de Medi Ambient de Finlàndia, Eeva Furman, o el representant de l’Oficina Europea de la Xarxa de Desenvolupament Sostenible, Eric Mulholland.

Els ponents oferiran una visió introductòria que es complementarà amb converses sobre aspectes transversals, on s’exposaran noves maneres de treballar i es presentaran casos d’estudi específics (15, 17 i 19 de març). A continuació, sempre en format virtual, els conferenciants compartiran les seves idees a l’entorn de la desigualtat social en l’àmbit de la salut (22 de març), la gestió de l’aigua a l’entorn urbà (23 de març), el turisme regeneratiu com a model de respecte socio-ambiental (24 de març), la conservació de la natura a través de l’ús de la robòtica (24 de març), i la millora de la sostenibilitat en la producció alimentària (25 de març). En aquestes converses es presentaran experiències de projectes que tenen lloc en entorns propers (Cerdanya i Barcelona), europeus (Suïssa, Finlàndia, França, Sèrbia, Àustria, Bèlgica, Alemanya, Regne Unit i Suècia) i internacionals (Estats Units i Japó).

Per la UdG, la sostenibilitat és un repte primordial i un dels seus principals valors, com ho demostra la bona classificació assolida any rere any en el rànquing internacional THE Impact. Amb aquest cicle de conferències, la institució segueix apostant pel seu compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible per tal de contribuir, col·lectivament, als aspectes ambientals, econòmics i socials de la sostenibilitat, incloent aquells derivats de reptes com ara l’emergència climàtica, la pobresa, la salut per a tothom, i el consum responsable, entre d’altres.

Pel caràcter internacional de l’acte, totes les ponències es faran en llengua anglesa. El programa detallat està penjat al web de l’esdeveniment, i la inscripció gratuïta es pot fer a través d’aquest enllaç.