Universitat de Girona

Antics estudiants de la UdG faran un acompanyament professional als nous graduats

La Universitat de Girona impulsa un programa de mentoria entre antics estudiants amb deu tàndems de treball.

La Universitat de Girona (UdG) ha engegat la primera edició d’un programa de mentoria amb l’objectiu de promoure la inserció laboral de l’alumnat que ha finalitzat els estudis recentment. Els mentors són antics estudiants de la UdG que, des de fa un temps, han iniciat el seu recorregut professional. La iniciativa ha arrencat amb deu tàndems de treball que estaran en contacte durant sis mesos.

Aquesta primera edició s’ha organitzat com una prova pilot amb un grup reduït de participants, exclusivament, alumni. En concret, els dos col·lectius es distingeixen per un perfil diferenciat: aquells que fa menys temps que han acabat els seus estudis i volen rebre consell, assessorament i acompanyament en els seus inicis professionals (mentees) i els que ja tenen una experiència professional consolidada (mentors). Es preveu que la segona edició ampliï el nombre de participants.

Orientar el futur
“Una de les tasques importants de la UdG és retornar a la societat allò que la societat ens ha donat abans, i això és el que pretén aquest programa: aprofitar el coneixement i experiència d’aquells que ja s’han format i ja formen part del món professional per posar-lo a disposició dels que ara hi estan a punt d’entrar perquè, amb aquest acompanyament, puguin orientar el seu futur”, destaca la vicerectora d’Estudiants i Inserció Laboral de la Universitat de Girona, Laura Vall-llosera.

Els tàndems s’han aparellat per criteris de proximitat en la professió i experiència i buscant un diferencial d’edat suficient perquè la trajectòria professional dels mentors i mentores sigui prou rellevant per fer aquest acompanyament. “La tasca dels mentors no està enfocada a buscar feina o sols a facilitar contactes als mentees, sinó ser al seu costat a l’hora de fer el camí per arribar on volen”, subratlla la vicerectora.

Una vegada es consolidi el programa, la UdG preveu obrir una nova línia que promogui les relacions entre els alumni de la UdG i l’estudiantat dels cursos de 3r i 4t curs de grau. D’aquesta manera, podran rebre consell, de primera mà, d’antics estudiants de la UdG, sobre com encarar el seu futur més immediat a nivell laboral i formatiu.

Aquest projecte està impulsat des d’UdGAlumni, un servei de la UdG que promou i manté el vincle amb les persones titulades. A més d’aquest programa, UdGAlumni organitza accions formatives, iniciatives de foment i suport a l’emprenedoria i propostes de caràcter lúdic.