Universitat de Girona

Judith Viader, nova presidenta del Patronat Politècnica

La directora general de l'empresa Frit Ravich, Judith Viader, agafa el relleu a la presidència del Patronat Politècnica de mans de Jaume Juher. Viader ha assumit la 6a presidència i s'ha convertit en la primera presidenta en els 46 anys d’història de l’entitat.

El Patronat Politècnica estrena nou consell executiu després de vuit anys de mandat de Jaume Juher. La candidatura presentada per la directora general de Frit Ravich, Judith Viader, ha resultat guanyadora i s'ha convertit en la primera presidenta de l'entitat en els seus 46 anys d'història.

La nova presidenta ha explicat que és un honor presidir el Patronat i donar continuïtat a la tasca i els projectes encapçalats per Jaume Juher els darrers anys. Un dels reptes de la presidenta serà, en les seves paraules, "atraure diversitat i talent, i en especial, incrementar la presència de noies als sectors de la ciència i la tecnologia".

Judith Viader és directora general de Frit Ravich des de l’any 1997, quan va assumir el relleu generacional a l’empresa, i lidera l’expansió del negoci i el desenvolupament de la marca i la distribució. Viader està vinculada al Patronat des de fa sis anys.

El nou consell executiu estarà format pels següents empresaris: Judith Viader (Frit Ravich), com a presidenta; Abel Paulet (Industrial Sagarra), com a vicepresident; Laura Liarte (Hohner), com a secretària; i Rafael Aguilera (Sistemes Icon), com a tresorer. Com a vocals, el consell inclourà Jordi Jaen (Nestlé), Rosa Núria Aleixandre (Consell Social UdG), Albert Bach (Soler & Palau), Mariona Bellvehí (Selec Envàs 2004), Josep Calbó (UdG), Josep M. Coll (Gremi de Promotors I Constructors d’Edificis de Girona), Jaume Fàbrega (Cambra de Comerç), Jordi Fabrellas (CETIG), Jaume Guàrdia (Concentrol), Jaume Juher (Roberlo), Albert Martínez (Casmarpal Grup), Jaume Masgrau (EIC Girona), Lluís Periañez (GM Food) i Lluís Vilanova (Tavil).

Després de vuit anys com a president, Jaume Juher, ha fet una valoració del seu mandat i ha destacat "la professionalització" del Patronat amb la creació de la figura del Director Tècnic i la Tècnica d’atracció de talent. "Hem aconseguint acostar-hi més empreses i hem incrementat el nombre d’estudiants per tal de que les empreses optin al millor talent", explica. El president sortint ha donat suport al nou consell executiu: "Estic segur que la Judith Viader, com a presidenta, juntament amb la Mª Àngels Pèlach, com a directora de l'Escola Politècnica Superior, faran un magnífic equip. Per primera vegada, dues dones estaran en aquestes posicions i segur que en veurem molts èxits", ha conclòs.

46 anys de Patronat Politècnica
Format per 128 membres i institucions, el Patronat segueix sumant aquelles empreses dinàmiques, innovadores i amb una voluntat de col·laboració per tal de que l'Escola Politècnica Superior pugui seguir oferint talent, coneixement i tecnologia a les empreses del territori. El Patronat destina més de 300.000€ anuals a fomentar la relació universitat-empresa gràcies, en part, a les col·laboracions estratègiques amb la Diputació de Girona, el Consell Social de la Universitat de Girona i la Fundació “La Caixa”.

El Patronat és una associació empresarial vinculada a la Politècnica UdG, un canal per les empreses que en formen part cap a l'aprofitament de l'existència de l'Escola en diferents àmbits: captació de talent, projectes tecnològics conjunts amb universitat, serveis tècnics de recerca, validació de nous productes, formació professional, networking, jornades orientació laboral, participació en el Fòrum Industrial, visibilitat del logotip de l'empresa dins l'Escola, etcètera.

Amb l'aportació dels patrons, el Patronat valora i premia l'esforç dels joves, donant suport a activitats universitàries de l’Escola Politècnica, amb premis i beques als seus estudiants. Finalment, i des de fa uns anys, s’incentiva que els estudiants de secundària escullin estudis tècnics, despertant vocacions tecnològiques a través d’un seguit d’activitats, tallers, xerrades i material innovador, sempre amb l’objectiu d’atraure talent i disminuir la bretxa de gènere en els estudis tècnics.