Universitat de Girona

El Claustre aprova l'informe anual del rector amb un suport del 67%

Per primera vegada en modalitat no presencial, avui ha tingut lloc la sessió ordinària del Claustre Universitari en què el rector, Quim Salvi, ha exposat l'informe de gestió anual i ha ressenyat les accions de govern realitzades durant el 2020

Aquesta és la tercera vegada que Quim Salvi s’adreça al Claustre per retre comptes de l’acció de govern anual, i ho fa “perquè ho preveu la normativa” i perquè fent balanç de l’any 2020 “s’obre una oportunitat de diàleg entre el govern i els claustrals” per valorar la gestió, tant en la seva visió general com en els seus aspectes particulars.

Pel que fa a l’informe, Quim Salvi ha exposat, en un clar exercici de retiment de comptes, el detall de les més de 200 accions de govern de 2020, estructurades a l’entorn de tres grans eixos: en primer lloc, la ràpida i adequada resposta de la UdG davant la Covid-19, fent especial èmfasi en les accions per reduir la bretxa digital i els ajuts d'emergència per situacions dificils agreujades per la pandèmia; tot seguit, s'ha centrat en el capítol de les accions de govern a l’entorn de la innovació i les persones i, per últim, en l’activitat docent i investigadora. A més d’aquests tres eixos cabdals, en l'àmbit econòmic, tal i com preveuen els Estatuts, l’informe incorpora les línies generals del pressupost, la programació plurianual i la memòria econòmica.

El rector ha destacat que amb les accions de govern de 2020 recollides en l’informe “s’arriba a més d’un 75% de compliment del programa de govern justament a un any vista de la finalització del mandat”. És per aquest motiu que ell i el seu equip “entomen l’últim any amb un suport important de la comunitat universitària” la qual cosa, ha precisat, “els dona força per continuar treballant pel bé de la institució i millorant la Universitat de Girona”.

El Claustre Universitari, òrgan màxim de representació de la comunitat universitària -entre altres competències que té reconegudes- debat les línies generals d'actuació de la Universitat. També aprova l'informe anual del rector o la rectora . És precisament aquest informe anual el que ha estat aprovat avui amb 87 vots a favor, 28 en contra, i 15 abstencions.

Aquest és el tercer informe que el rector sotmet a aprovació del Claustre després que prengués possessió del càrrec el 29 de desembre de 2017. Quim Salvi, catedràtic d’arquitectura i tecnologia de computadors, és el cinquè rector de la UdG, després de Josep M. Nadal (1992-2002), Joan Batlle (2002-2005), Anna M. Geli (2005-2013) i Sergi Bonet (2013-2017).

Quim Salvi va rebre el 57% dels vots ponderats en les eleccions de 29 i 30 de novembre de 2017 que, per primera vegada, es van dur a terme amb el sistema de vot electrònic. La participació es va situar en el 35’52% amb un total de 4.459 vots emesos, la  dada més alta des que el 2002 la Llei Orgànica d’Universitats canvia el marc en què té lloc l’elecció del rector que passa del Claustre Universitari al sufragi universal entre el conjunt de la comunitat universitària, amb ponderació de vot.

Llicenciat en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya i Doctor en Enginyeria Industrial -Premi Extraordinari d’Enginyeria- per la Universitat de Girona, el catedràtic Quim Salvi és investigador del grup de recerca en Visió per Computador i Robòtica, professor visitant del Ocean Systems Lab de la Universitat de Heriot-Watt (UK). Així mateix, és investigador principal de diversos projectes de recerca competitius i de transferència de tecnologia a nivell nacional i europeu en visió per computador i robòtica submarina.