Universitat de Girona

Set grups de recerca de la UdG obtenen el segell TECNIO per al període 2020-2023

Tots els grups de la Universitat de Girona que s’han presentat al procés d’acreditació han rebut aquest reconeixement. A més, el grup EXIT ha obtingut el segell per primera vegada.

L'agència per la competitivitat de l'empresa (ACCIÓ), adscrita al Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, ha fet públic el resultat del procés per acreditar-se com a entitat TECNIO. En aquest nou període, del 2020 al 2023, set grups de recerca de la Universitat de Girona (UdG) –tots el que s’han presentat a la convocatòria– han estat considerats mereixedors d’aquest segell. Són els grups AMADE, Lequia, Cidsav, EASY, Gilab, Vicorob i EXIT. Si bé els sis primers ja han estat centres acreditats amb anterioritat, destaca el grup EXIT que aconsegueix aquest reconeixement per primera vegada.

Sota la marca TECNIO, ACCIÓ identifica els centres amb altes capacitats científiques i tècniques i amb capacitat de transferir-les a l’empresa. Segons l’agència catalana, els centres TECNIO són els desenvolupadors de les tecnologies més innovadores del sistema R+D+I de Catalunya.

Per ser escollits, els grups o centres han de demostrar que compleixen diferents requisits:

1. Recerca i tecnologia: Tenir línies de recerca pròpies i les persones i infraestructures necessàries per desenvolupar-les, així com les capacitats tecnològiques susceptibles de ser transferides al mon empresarial. Tenir almenys el 80% del personal investigador reconegut com a SGR per l’AGAUR.
  2. Aspectes empresarials: La mitjana d’ingressos en els darrers tres exercicis provinents d’empreses catalanes sigui com a mínim el 25% sobre els ingressos totals del grup, o bé com a mínim de 120.000€. Disposar d’un sistema de gestió de la qualitat.
  3. Aspectes comercials: Disposar d’un pla de màrqueting del grup o centre i demostrar que el grup o centre realitza activitats de promoció comercial.

L’acreditació TECNIO atorga diversos privilegis, principalment, l’ús del segell TECNIO; la visibilitat a través del web d’ACCIÓ i d’altres instruments de comunicació; la informació sobre les activitats i instruments de suport d’ACCIÓ, la capacitació en transferència tecnològica; la tutoria i assessorament en matèria de cooperació internacional i innovació; la informació especialment adreçada a entitats acreditades TECNIO sobre línies d’ajut; i, també, la participació en activitats de comercialització.