Universitat de Girona

La UdG és considerada una institució transparent per un rànquing estatal

La Fundación Compromiso y Transparencia situa la Universitat de Girona en la vuitena posició en una classificació que ha analitzat 75 institucions públiques i privades.

La Fundación Compromiso y Transparencia ha fet públic el rànquing de transparència de 75 universitats espanyoles públiques i privades durant l’any 2019. En aquesta classificació, la Universitat de Girona (UdG) ocupa la vuitena posició a nivell estatal, amb 45 punts obtinguts del màxim de 54, situant-se en la zona d’institucions transparents. La UdG ha fet un gran avenç en relació amb la darrera edició d’aquesta classificació (2018), en què ocupava la 23a posició i comptava amb 30 punts.

La transparència voluntària al lloc web és l’esforç per difondre i publicar la informació rellevant d’una organització, fent-la visible i accessible de manera actualitzada i íntegra. La Fundació Compromiso y Transparencia ha tingut en compte diferents indicadors d’informació per al seu rànquing: pla estratègic, personal, bandes salarials, govern, reunions, estatuts, pressupost del Consell Social, informe de responsabilitat social, informe de control, entitats relacionades, oferta i demanda, evolució de la demanda, informació general del PDI, professors estrangers, canals de comunicació, beques, nivell d’endogàmia, pressupost, estats financers, memòria de comptes, auditoria, recerca, resultats acadèmics, satisfacció, rànquings, alumnes estrangers i ocupabilitat.

De les 75 universitat analitzades, 39 es troben a la zona transparent; 24, a la zona translúcida; i 12, a la zona opaca.

La Fundación Compromiso y Transparencia (abans Fundación Compromiso Empresarial) es va constituir l'any 2007 per un grup de professionals procedents de el món de l'empresa, l'acadèmia i el sector no lucratiu per impulsar el bon govern, la transparència, la rendició de comptes i l'impacte social de les institucions. L’objectiu de la fundació és enfortir la confiança de la societat en les institucions i empreses promovent la transparència, el bon govern i el compromís social.