Universitat de Girona

La UdG participa en la primera edició de EAIE Community Exchange

Es tracta de la fira d’educació superior més important d’Europa. Les universitats catalanes presenten en aquest saló virtual un sistema d’educació superior que en el seu conjunt consta d’una oferta de 525 programes de grau i 650 programes de màster.

La Universitat de Girona (UdG) i la resta d'universitats catalanes participen en la primera edició de EAIE Community Exchange que arrenca avui en format virtual en substitució de la conferència anual de l'European Association for International Education (EAIE), el saló d'educació superior més important d'Europa. Estava previst que Barcelona acollís, per segona vegada, l'edició presencial de la fira, que enguany hagués arribat a la 32 edició.

La UdG, involucrada en la visibilització i promoció internacional, hi participa amb una delegació presidida pel Vicerector de Comunicació i Relacions Exteriors, Jose Antonio Donaire Benito, juntament amb la Cap de l'Oficina de Relacions Exteriors, Laura Ripoll i l'Alícia Betts, qui gestiona els projectes estratègics internacionals de la universitat, i que forma part d'una de les Experts Communities de la EIAE.

La Universitat de Girona compta amb un stand virtual en el qual s'atendrà als interessats en el marc del pavelló virtual del Sistema Universitari Català i que té la finalitat d’intercanviar idees i adquirir informació, tant de les novetats en programes de mobilitat com de millors pràctiques en l’àmbit universitari internacional.

Les universitats catalanes presenten en aquest saló virtual el sistema d’educació superior que en el seu conjunt consta d’una oferta de 525 programes de grau i 650 programes de màster, dels quals 110 impartits en llengua anglesa i 44 en col·laboració amb un centre universitari estranger. El sistema està integrat per un total de 259.476 estudiants, 17.342 dels quals són de doctorat (lecturers). En l’àmbit de la recerca, Catalunya disposa de 1.068 grups de recerca reconeguts (convocatòria SGR2017), 744 vinculats a les universitats del nostre país. Globalment, el sistema català de coneixement compta amb 30.391 recercadors i un total de 51.830 persones implicades en activitats de recerca i desenvolupament.

Pel que fa a la internacionalització del sistema, previ a la pandèmia la presència d’estudiants estrangers ascendia al 39,2% en estudis de màster i al 37,3% en els de doctorat. Dins del programa ICREA Researchers, el 58% dels seus integrants provenen de fora de les nostres fronteres (38% de la resta de la Unió Europea; 16% dels Estats Units i Canadà; 13% d’estats europeus de fora de la UE, i un 2% d’altres àrees com ara l’Amèrica Llatina, l’Orient Mitjà, Àsia o Austràlia).