Universitat de Girona

Pep Nadal, Eduard Carbonell i els germans Roca reben la Creu de Sant Jordi

El dilluns 21 de setembre, al Palau de la Generalitat, es va fer l’acte solemne de lliurament de les Creus de Sant Jordi 2020. La máxima distinció del país, l’han rebuda enguany dos professors de la Universitat de Girona i tres persones íntimament relacionades amb la institució universitària.

El doctor Josep Maria Nadal, càtedràtic de Llengua catalana, que va ser el primer rector de la UdG, entre 1992 i 2002, ha rebut la Creu de Sant Jordi pel seu compromís permanent amb la llengua i la cultura catalanes expressat a través de la docència, la recerca i per haver posat els fonaments de la descentralització de la docència i la recerca universitària a Catalunya. En tots els camps que ha conreat ha excel·lit com a mestre, la qual cosa li és reconeguda per tota una generació de filòlegs i historiadors de la llengua catalana. Ha estat un dels impulsors de la Universitat de Girona, de la qual ha estat el primer rector, i promotor de diferents centres d’estudi de referència, com l’Observatori de les Llengües d’Europa i la Mediterrània (ODELLEUM) i de fòrums de debat.

El doctor Eduard Carbonell, catedràtic d’història de l’art de la Universitat de Girona, ha estat distingit també per la seva dilatada carrera investigadora i docent marcada pel rigor professional en el camp de la història de l’art medieval català. Les aportacions que ha fet en el seu àmbit d’estudi són considerades una referència per nombrosos professionals del sector. És igualment remarcable el seu paper en la redacció de diverses disposicions legislatives adreçades a la salvaguarda i custòdia del patrimoni cultural i artístic català i a la museologia.

Els germans Roca han estat distingits per la seva tasca en el terreny de la innovació, la formació i els projectes de responsabilitat social en àmbits com el de la gestió emocional dels recursos humans, la captació i retenció del talent professional i la incorporació de les novetats tecnològiques en el món de la cuina i la gastronomia. Cal recordar la seva important relació amb la UdG, a través de continus lligams (cursos, conferències, membres d’organismes universitaris, implicació amb les càtedres, etc.), i del nomenament de Joan Roca com a doctor Honoris causa l’any 2010.