Universitat de Girona

Un estudi de la UdG analitza l'evolució de l'economia gironina entre el 2008 i 2018

Aquest informe ha volgut avaluar en quina situació estava l'economia abans de la darrera crisi immobiliària i financera, analitzar amb detall l'evolució i diagnosticar la posició de sortida de la crisi.

Membres de la Universitat de Girona han presentat l'estudi "Evolució de l'economia gironina. Període: 2008-2018" finançat per la Diputació de Girona i CaixaBank. És un informe socioeconòmic per sectors d'activitat i comarques, que dona una visió de conjunt de la situació actual i les tendències al llarg dels darrers anys. Aquest informe pretenia avaluar en quina situació estava l'economia abans de la darrera crisi immobiliària i financera, analitzar amb detall l'evolució i diagnosticar la posició de sortida de la crisi.

Ha permès detectar les fortaleses i les febleses de la nostra economia per comarques. En les principals variables l'estudi incorpora sèries temporals dels darrers 20 anys per explicar tendències a llarg termini. L'actual crisi de la COVID posa en valor aquest estudi perquè mostra el que són problemes econòmics i socials estructurals que cal abordar amb mesures a mig i llarg termini. Més enllà dels cicles econòmics, a Girona la pèrdua de PIB per càpita és sostinguda.

L'equip redactor d'aquest informe està integrat pels professors del Departament d'Economia, Anna Garriga, Modest Fluvià i Ricard Rigall; per Josep Pintó del Departament de Geografia; Xavier Guixeras com a doctorand; Eduard Ruscalleda com a becari i Jordi Tubert, com a promotor del Grup de Transferència.