Universitat de Girona

La Càtedra de Renovació Pedagògica organitza la seva primera activitat

El 2 i 3 d'octubre se celebraran les Jornades de Tardor. Canvi educatiu al segle XXI: sentit, perspectives i experiències a escoles i instituts de secundària

Els propers 2 i 3 d’octubre, Can Trona, centre de cultura i natura de la Vall d’en Bas acollirà la primera activitat de la Càtedra de Renovació Pedagògica. La primera càtedra d’aquestes característiques a Catalunya, fruit de la col·laboració entre l’Ajuntament de la Vall d’en Bas i la Universitat de Girona.

Jordi Feu, com a director de la càtedra, després de repassar el programa, ha destacat la importància de que sigui la primera activitat que s’organitza des de la seva creació. Sota el títol Jornades de Tardor. Canvi educatiu al segle XXI: sentit, perspectives i experiències a escoles i instituts de secundària, es tracta d’una activitat que inicialment havia de ser un seminari d’estiu i que la irrupció de la Covid19 va acabar posposant. Un altre punt a destacar és el fet que les jornades aglutinen dos perfils tradicionalment molt segregats com són l’educació primària i la secundària i conviden a una reflexió conjunta i a la recerca de denominadors comuns. Comptaran amb professionals de centres educatius de Catalunya que, a partir dels seus coneixements i expertesa, intentaran donar explicació a una transformació educativa constant en aquest segle XXI.

Les jornades, que es podran seguir presencialment amb un nombre reduït d’assistents (una cinquantena de persones) per tal de garantir les mesures de seguretat en el context de la pandèmia, i virtuals en la seva majoria que podran seguir l’activitat per streaming, s’han adaptat a la nova excepcionalitat i, a més de ser profitoses pretenen ser també segures. En aquest sentit, Can Trona oferirà menys d’un 50% del seu aforament per tal que el públic pugui gaudir d’un espai de confort entre butaques.

Per la seva part, l’alcalde de la Vall d’en Bas, Lluís Amat, ha posat l’accent en la relació que s’ha establert entre la UdG i l’ajuntament i que ha donat com a resultat la càtedra. Per un municipi petit de 3.000 habitants com la Vall d’en Bas, on el compromís envers l’educació és ferm i decidit, comptar amb una càtedra d’aquestes característiques és un pas endavant i fer-ho en un moment com el que estem vivint, de pandèmia, ho fa encara més especial perquè segons ha dit “ha posat de manifest que la salut i l’educació són bàsiques”. Amat ha aprofitat per recordar que “l’educació és l’eina més poderosa i que ens permet canviar el món” i ha convidat tothom a connectar-se per seguir aquestes jornades tan interessants.

Lligat precisament amb la Vall d’en Bas, la vicerectora de Territori i Compromís Social de la UdG, Sílvia Llach, ha lloat que les jornades se celebrin a la Vall, lluny de les grans ciutats, perquè és una manera d’arrelar-se al territori i una de les prioritats de la UdG. Llach, com a responsable de les càtedres d’aquesta universitat, ha aprofitat per explicar que “les càtedres són unitats estructurals centrades en un tema, que es conceben com un espai multidisciplinar d’investigació, formació, documentació i difusió” i, en el cas que ens ocupa, centrat en la renovació pedagògica.

Les inscripcions restaran obertes fins el proper 25 de setembre quan es tancarà el termini.