Universitat de Girona

Josep M. Gómez Pallarès serà el nou gerent de la UdG

En la sessió extraordinària de 27 d’agost, de conformitat amb el que estableix l’article 102.1 dels Estatuts de la UdG, aprovats per l’acord GOV/94/2011, el Consell Social de la Universitat de Girona va aprovar la proposta de nomenament de Josep Maria Gómez Pallarès com a nou gerent de la Universitat de Girona, en substitució d’Elena Ribera.

Josep Maria Gómez Pallarès és filòleg clàssic (UAB, 1985). La seva formació filològica, ampliada a nivell de màster (UAB, 1990) i de doctorat (títol de suficiència investigadora, UAB, 1991) es complementa amb formació en l’àmbit de la gestió pública, de la qual en destaquen els estudis en Direcció Estratègica de les Universitats (UPC, 2000), d’entre múltiples cursos i activitats de formació continuada, des del l’any 2000 i fins a l’actualitat, en els àmbits de la direcció estratègica i lideratge d’organitzacions públiques, gestió universitària i avaluació de la qualitat.

La seva experiència professional primera (del 1985 al 1993) és en l’àmbit de la docència, com a professor de llengua grega i llengua llatina en diversos centres d’ensenyament preuniversitari, en els quals ha exercit també diversos càrrecs de direcció. Des del l’any 1993 treballa a la Universitat de Girona, en la qual ha ocupat diversos càrrecs de gestió fins avui. En el decurs d’aquests 27 anys de vida professional continuada a la UdG ha estat secretari executiu de l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes (del 1993 al 1996) , director de l’Oficina d’Estudis i Suport a la Docència (del 1996 al 1999) i cap del Gabinet de Planificació Avaluació (del 1999 a l’actualitat). En paral·lel ha exercit funcions directives en l’àmbit de la gerència, ha ocupat  els càrrecs d’adjunt a la Gerència (del 2000 al 2002), de vicegerent de l’Àrea Acadèmica (del 2003 al 2008) i de gerent (del 2008 al 2013), càrrec al qual accedeix novament set anys després. Del 2013 al 2020 ha exercit també de director executiu del Programa de Campus Sectorials de la UdG.

El Rectorat de la Universitat de Girona agraeix la dedicació i el compromís d’Elena Ribera, i vol subratllar la generositat i responsabilitat de Josep M. Gómez en incorporar-se al càrrec en aquests temps complexos amb nous reptes il·lusionants i desafiants.