Universitat de Girona

S’incrementa prop d'un 4% el nombre d’estudiants que accediran a la Universitat de Girona

La Universitat de Girona ha rebut aquest any, en el primer procés d’assignació de places, un total de 3.718 estudiants (prop d’un 3,5 % més que el 2019, que varen ser 3.596).

Aquest any les sol·licituds rebudes en primera preferència han estat 3.936, mentre que al 2019 que varen ser 3.603, cosa que suposa un increment de més d’un 9 % . En total, la xifra total d’estudiants que han sol·licitat la UdG és de 21.211, cosa que suposa un increment notable respecte de l’any passat, que van ser 17.384. Tot fa pensar que se superaran els índexs de matrícula del curs 2019-2020.

L’oferta global de places de nou accés a la UdG per al curs 2020-2021 en la seixantena de graus que imparteix, entre centres propis i centres adscrits, s’ha mantingut en 3.655.

Les 10 titulacions amb més demanda en primera preferència són:

Estudi

Sol·licitants en 1a preferència

Fisioteràpia (Salt)

276

Infermeria

274

259

Dret

186

186

Publicitat i Relacions Públiques

166

Administració i Direcció d’Empreses

136

Educació Social

129

Mestre/a d’Educació Primària

123

Enginyeria Informàtica

101

Les notes de tall són significament més altes que les  del curs anterior, vuit superen el 10 i les deu primeres estan per sobre del 9. En el primer grup trobem Medicina (12,672); Biologia + Biotecnologia (11,938); Biotecnologia + Ciències Ambientals  (10,734), Biotecnologia (10,470); Infermeria (10,468); Mestre/a d’Educació Infantil + Mestre/a d’Educació Primària (10,300); Biologia (10,268) i Enginyeria Biomèdica (10,146). Completen el grup de graus amb les notes de tall més altes els dobles graus d’Administració i Direcció d’Empreses + Dret (9,976) i  Economia  + Filosofia (9,970)

Les 10 titulacions amb la nota de tall més alta:

12,672

Doble titulació Biologia + Biotecnologia

11,938

Doble titulació Biologia + Ciències Ambientals

10,734

Biotecnologia

10,470

Infermeria

10,468

Doble titulació Mestre/a d’Educació Infantil + Mestre/a d’Educació Primària

10,300

10,268

Enginyeria Biomèdica

10,146

Doble titulació Administració i Direcció d’Empreses + Dret

9,976

Doble titulació Economia + Filosofia

9,970

Els estudiants assignats en primera preferència a la Universitat de Girona hauran de  formalitzar la matrícula del 7 al 10 de setembre, en cas contrari perdrien la plaça. Aquest any el procediment varia per la situació d’emergència sanitària, faran la matrícula en línia, a través d’una aplicació web d’automatrícula.

Els estudiants que no han estat assignats en aquesta primera fase del procés, i que han estat assignats a un estudi que van col·locar entre la segona i la vuitena preferència, podran esperar fins al 18 de setembre, dia en què es publicarà la 2a assignació de places. Aquell dia se’ls confirmarà si tenen la mateixa -en cap cas se’ls pot assignar una preferència posterior-  o si se’ls ha pogut millorar l’assignació en una preferència anterior.