Universitat de Girona

El Campus PreBAT obre la porta als joves de quart curs d’ESO, en una edició virtual

La Universitat de Girona rep a estudiants de tota la demarcació en la 10a edició del Campus Prebat que per primera vegada es fa de manera virtual.

Del 6 al 10 de juliol, la Universitat de Girona (UdG) organitza la 10a edició del Campus de d’Estiu PreBAT adreçat a estudiants que acabin de cursar 4t d'ESO. L'objectiu és oferir un conjunt d'activitats que donin als participants una visió general dels diferents àmbits de coneixement i la recerca que es fa a la UdG i, a la vegada, descobrir vocacions científiques i estimular l’interès pel món de la investigació.

Els participants provenen de tots els punts de la demarcació de Girona i d’altres comarques de l’àrea d’influència de la UdG,

El campus ha arrencat amb la benvinguda del Rector de la Universitat, Quim Salvi, i tot seguit ha començat a desenvolupar el programa d’activitats previst amb una sessió sobre la importància dels idiomes en els estudis universitaris, a càrrec de Dankmute Poh, professora del Servei de Llengües Modernes de la UdG i ha continuat amb un taller ofert pel Servei de Sistemes d’Informació i Geogràfica i Teledetecció (SIGTE).

En el decurs de la setmana els participants tindran la oportunitat de fer experiments des de la cuina de casa, de la mà del professor del Departament de Química, Josep Duran; saber detectar fake news, a càrrec de la Biblioteca; aprendre com comunicar ciència a través de YouTube, gràcies al divulgador científic, Aythami Soto; fer esport amb el suport del Servei d’Esports; conèixer diferents projectes de cooperació i voluntariat a càrrec de Gemma Ros, tècnica de la Unitat de Compromís Social; participar en un taller d’economia, empresa i responsabilitat social, de la mà de la degana de la FCEE, Anna Garriga; descobrir curiositats sobre l’enginyeria, l’arquitectura i la tecnologia a Girona, gràcies a la Berta Llenas, tècnica d’atracció de talent de la Politècnica; participar en un taller sobre fertilitat organitzat pel grup de recerca Technosperm; debatre sobre les qüestions actuals del Dret i les seves sortides professionals, a càrrec de la professora del Departament de Dret Públic, Sílvia Pereira; per acabar divendres 10 de juliol amb un exercici d’escriptura i recitació, de la mà de Xavier Renedo, investigador del Departament de Filologia i Comunicació; conèixer com s’organitza la recerca en un grup d’investigació de l’àmbit social, a càrrec del professor del Departament de Psicologia, Francesc Sidera; i finalment un acte de cloenda que comptarà amb la participació del director del Departament de Química, Miquel Duran.

Aquesta iniciativa és una de les actuacions de la Universitat de Girona destinades a enfortir les relacions de la institució amb l'ensenyament no universitari i aconseguir retenir el talent preuniversitari.