Oficina de Salut Laboral

Casos de Parotiditis a Girona, febrer 2020

Brot de casos de parotiditis a diferents àrees geogràfiques inclosa Girona i d'estudiants a diferents facultats i campus de la Universitat de Girona.

S'ha confirmat un brot de casos de parotiditis a diferents àrees geogràfiques inclosa Girona. La parotiditis és una malaltia vírica que es caracteritza per l’aparició de forma brusca d’inflamació de les glàndules salivals de dos o mes dies de durada a vegades acompanyada de febre. Aquesta malaltia es transmet molt fàcilment per contacte directe amb un cas. L’evolució normalment es bona i cap a la curació (veure full informatiu Salut Pública).

La parotiditis és especialment contagiosa entre els 5-9 primers dies a partir del moment que apareixen els símptomes cal quedar-se a casa i contacteu el vostre Centre d’Atenció Primària de referencia o trucar a telèfon 061 CatSalut on us facilitaran informació específica. Si heu estat en contacte amb un cas i en un període de 25 dies presenteu simptomatologia compatible amb la descrita en el full informatiu, podria tractar-se d’una parotiditis. Per a més informació Web i xat, o app de la pàgina web CatsalutRespon.

Several cases of Mumps disease have been identified in the area of Girona. Mumps is a viral infection, which in its classical form causes acute parotitis inflammation of the parotid salivary glands). Immunization is the only effective method of prevention. Mumps vaccine is given in the form of the combined trivalent MMR vaccine in all European countries with a first dose traditionally in the second year of life. The timing of the second dose varies across countries. View the vaccination schedules for countries in Europe; and for more recent updates please refer to national vaccination websites.(ECDC Fact Sheet).

Mumps is highly contagious for about five to nine days after symptoms appear, stay at home and contact your Primary Care Center or call the 061 CatSalut (Health Information telephone). And also contact 061 if you have been in contact with a case and in a lapse of time of 25 days and you feel symptoms compatibles with the described in the fact sheet.