Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar

Patrimoni Mundial per a la promoció turística

Tesi doctoral de Mohamed Abdalla Elsayed Hassan: "World heritage brand personality comparative analysis". Direcció: Dra. Konstantina Zerva. Departament d'empresa i Dra. Silvia Aulet. Departament d'Història i Història de l'Art

Actualment, els llocs del Patrimoni Mundial (d'ara endavant, LPM) es perceben com una marca turística destacada, un fet que motivaria molts països a augmentar els seus LPM registrats (Su & Lin, 2014) perquè les economies turístiques puguin beneficiar-se de l'ús de Patrimoni Mundial (BuckleyShekariMohammadiAzizi i Ziaee, 2020). No obstant això, malgrat que hi ha un cos creixent de literatura que reconeix la importància del Patrimoni Mundial, els estudis publicats anteriorment sobre l'efecte d'aquest patrimoni en el màrqueting turístic no són consistents (Y. Yang, Xue i Jones, 2019). Hi ha un gran debat sobre si el Patrimoni Mundial té efectes turístics més profunds als LPM registrats, com l'augment de visitants nacionals o internacionals, ingressos turístics i desenvolupament socioeconòmic a les àrees de Patrimoni Mundial (Yang & Lin, 2014) o altres efectes menys significatius (Mariani & Guizzardi, 2020; Y. Yang et al., 2019). Previ al Covid-19, l'augment de la demanda turística i la competència entre destinacions turístiques pressionava les Organitzacions de Màrqueting de Destinació (OMD) a explorar constantment els avantatges competitius, diferents de les eines promocionals tradicionals que no s'enfoquen només en els aspectes tangibles – i en occasions, fàcilment substituïbles – de les destinacions (Lee & Kim, 2018; Shankar, 2018). En conseqüència, els experts en màrqueting van començar a prestar atenció a les qualitats intangibles del Patrimoni Mundial per a la promoció turística (Mariani & Guizzardi, 2020).
Si bé el principal objectiu del Patrimoni Mundial és protegir els LPM amb valors universals superiors (VUS), els administradors de destinacions turístiques estan a favor de noves eines per obtenir avantatges competitius com els significats intangibles del Patrimoni Mundial (V. Kumar & Nayak, 2018 (Rojas-Méndez & Hine, 2016; Skinner, 2018). Tanmateix, la manera com els visitants i els experts perceben els significats intangibles no s'ha examinat detingudament. Cal assenyalar que la generalització de moltes investigacions sobre Patrimoni Mundial al sector de turisme és problemàtica (Buckley, 2018; Y. Yang et al., 2019). En examinar els enfocaments lèxics de la Marca de Personalitat (MP), aquesta tesi doctoral va buscar tancar les bretxes als estudis de Patrimoni Mundial. Si bé aquest últim és prominent, els seus enfocaments encara s'han de desenvolupar més (DaviesRojas-MéndezWhelanMete i Loo, 2018). Per tant, aquesta tesi doctoral va ampliar i actualitzar la MP al camp dels LPM com un microelement de les destinacions turístiques (KirilenkoStepchenkova i Hernandez, 2019). Concretament, es van fer tres estudis en aquesta tesi doctoral per tal d'identificar els significats intangibles dels SPM a través de l'extensió i el desenvolupament d'enfocaments lèxics de la MP. Aquesta tesi doctoral presentarà primer la introducció, seguida dels objectius de la dissertació i un resum dels tres estudis. Tot seguit, es presentaran els tres estudis i les conclusions generals i discussions.