Resiliència de metacomunitats aquàtiques. Implicacions per a la recuperació de trastorns

Tesi doctoral de David Cunillera Montcusí: "Resilience of aquatic metacommunities. Implications for disturbance recovery". Direcció Dra. Stéphanie Gascón García i Dr. Dani Boix Masafret. Institut d'ecologia aquàtica. Departament de ciències ambientals.

Durant els últims anys, l'increment de pertorbacions lligades al context de canvi global està corroborant cada dia els pronòstics més negatius. En aquesta mateixa línia, i amb relació a les pertorbacions d'abast regional com els incendis, les prediccions no fan res més que pronosticar-ne un augment, tant en la intensitat com en l'extensió. Tanmateix, tot i la gran quantitat de recerca sobre els impactes dels incendis se sap poc amb relació al seu impacte sobre els estanys temporanis d'aigua dolça. Aquests, constitueixen un reservori de biodiversitat únic i molt valuós en les regions com la Mediterrània i actualment es troben greument amenaçats a causa de la seva desaparició. En conseqüència, davant de les futures perspectives climàtiques d'increment dels incendis i d'una major pèrdua d'habitat, esdevé cabdal conèixer quins són els impactes dels incendis sobre els estanys temporanis mediterranis. En aquesta tesi s'aprofundeix en els afectes de l'incendi de la Jonquera sobre els estanys temporanis de l'Albera.

Lectura de la tesi: 21/02/2020

Consulta la tesi a TDX: http://hdl.handle.net/10803/669784